عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان :

جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

صبح امروز دوشنبه 24 مهر ماه ، جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلابا محوریت برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری هفته پدافند غیر عامل به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور "احمد تجری مفرد" مدیر کل پدافند غیر عامل استان ، بخشداران مرکزی و وشمگیر و مدیران ادارات ، نهادها و دستگاههای اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ، "امانگلدی ضمیر" در این جلسه بر ايجاد فرهنگ و باور عمومي در مورد ضرورت بكارگيري اصول پدافند غيرعامل تاكيد كرد و افزود : ايجاد فرهنگ و باور عمومي در مورد ضرورت بكارگيري اصول پدافند غيرعامل در مورد طرحهاي حساس و حياتي كشور به ويژه در ميان مديران سطوح مختلف و همچنين در ميان مردم جامعه، تهیه و اجرای طرح‌های پدافند در مورد مراكز، اماكن و تاسیسات حائز اهمیت (نظامی و غیرنظامی) موجود و در دست اجراء بر اساس اولویت بندی از جمله سياست هاي اصلي مورد تاكيد در پدافند غيرعامل است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

فرماندار شهرستان آق قلا ، هدف از پدافند غیرعامل را حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی بیان کرد و گفت : پدافند غيرعامل در تعريفي جامع به معناي مجموعه اقدامات غيرمسلحانه است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري ، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل در امر مديريت بحران در برابر تهديدات نظامي دشمن مي شود.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا بیان داشت: در اجرای پدافند غیرعامل استحکام زیرساخت ها و جایگزینی و دو منظوره کردن تاسیسات مورد توجه مدیریت های دولتی و بخش خصوصی قرار بگیرد. استحکام زیرساخت ها در حوزه های راه، ابنیه و ساخت و ساز باید استاندارد سازی شده و کیفیت آن ها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد.

وی آموزش های مردم محور را از مهمترین برنامه های شورای پدافند غیرعامل شهرستان آق قلا برشمرد و خاطر نشان کرد: از حضور و فعالیت تشکل های مردم نهاد نیز در شهرستان حمایت می شود، زیرا که در آموزش و تحقق اهداف پدافند غیر عامل نقش تأثیرگذاری را دارند.

رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا به ضرورت پدافند غیرعامل در زمینه سایبری و اینترنتی با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای اجتماعی در جامعه اشاره نمود و اظهار داشت : در بعد تهدیدات تکنولوژی ، مهمترین تهدید دشمن را نفوذ در سیستم اداری ، مخابراتی و سایبری است . ساخت ویروس های مخرب ، افزایش نفوذ شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف انحرافی از جمله تهدیداتی هستند که باید برای مقابله با آن آمادگی خود را در تکنولوژی و سایبری بالا ببریم.

"ضمیر" بر ضررورت تشکیل کارگروه های تخصصی پدافند غیر عامل در شهرستان آق قلا تاکید کرد و گفت : موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی ها و همکاری های همه ی نهادها ، دستگاهها و مردم است.

 

جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

 

جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

 

جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1252
  • کد خبر : 38282