عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ائمه جمعه شهرستان و سایر اعضا روز چهارشنبه 10 آبان در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار در این جلسه با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ اظهار داشت: مسائل و گرفتاری های  جامعه امروز ما در اثر عدم توجه به فرهنگ به عنوان ریشه همه چیز بوجود آده است.
وی افزود: در حوزه فرهنگ اگر خوب کار کنیم بسیاری از آسیب هایی که در جامعه وجود دارد و امروز مشکل اساسی کشور است و مقام معظم رهبری به روسای سه قوه برای حل و کاهش آنها دستور اکید داده حل خواهد شد و در این خصوص شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش موثری داشته باشد.
فرماندار اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی بر اساس فلسفه ذاتی خود با هدفگذاری درست می تواند رصدگر مسائل فرهنگی در جامعه و در واقع راهنمایی برای جامعه باشد و با ورود به موقع مسائل و آسیب ها را کاهش یا ریشه کن کند.
وی در ادامه با اشاره به قدرت وسیع علما، ائمه جماعات و جمعه گفت: روحانیت در دل مردم جای دارد و عزیز جامعه اسلامی است و از این ظرفیت مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.
فیروزی گفت: فاصله بین آموزه های دینی و زندگی ما باعث ایجاد مشکلات زیادی درجامعه شده و امیدواریم شورای فرهنگ عمومی با ایفای نقش مهم و موثر خود جلوی بسیاری از آسیب ها و مسائل را در جامعه بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین فضیلت در این جلسه در ابتدا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: فرهنگ مثل تنفس است و همانطور که برای بقای حیات انسان تنفس لازم و حیاتی است، لازمه تثبیت هویت یک جامعه و استمرار حیات معنوی آن فرهنگ است.
وی ضمن بیان ارکان شورای فرهنگ عمومی افزود: شورای فرهنگ عمومی حوزه ای از فرهنگ و در واقع  نظام فرهنگی جامعه است که پشتوانه آن اجبار قانونی نیست بلکه اجبار اجتماعی می باشد و باید نقشه راه داشته باشد.
فضیلت شورای فرهنگ عمومی را اتاق فکر فرهنگی دانست و گفت: این شورا اتاق جنگ فرهنگی و جنگ نرم است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به بیان شاخص های کمی و کیفی این شروا پرداخت که تصمیم گیری ها بر اساس آنها صورت گیرد.شاخص های کمی از جمله تعداد تیراژ های چاپ کتاب،مطبوعات، فیلم، سینما، انتشارات، مراکز قرآنی،نمازهای جمعه و جامعت، مراسم و مناسک ها و.. و شاخص های کیفی نیز شامل رعایت حقوق (شهروندی و اداری)، نظم اجتماعی، گرایش به نیایش، پایبندی به مسائل اخلاقی، مسئولیت پذیری، اتحاد و انسجام ملی و اسلامی (که باعث اقتدار و در نتیجه امنیت را به ارمغان می آورد) می شود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با قدرت و حساب شده در مورد ما فکر می کند و تصمیم می گیرد و با توجه به اینکه از رقیب و دشمن چیزی جز دشمنی نمی توان انتظار داشت لذا تنها راه این است که به توانمندسازی خود فکر کنیم اگر به توانمندی رسیدیم و سیستم ایمنی ما کارامد و بروز باشد می توانیم در مقابل انواع تهاجمات ایستادگی کنیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .