عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای هم اندیشی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد


شورای هم اندیشی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد

شورای هم اندیشی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد

شورای هم اندیشی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و هنری و دیگر اعضا در صبح روز دوشنبه 8 مرداد 97 تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای جلسه قدرت دایمی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف از تشکیل این جلسه را خود ارزیابی برنامه های انجام شده اداره کل به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (برنامه های اجرایی در بازه زمانی 20 خرداد تا 20 تیرماه 97 ) و تبیین و تشریح بخش های مرتبط با اداره کل مندرج در فراخوان جشنواره فرهنگی و هنری نگارستان(6 تا 17 شهریور 97) و هم اندیشی برای تولید آثار فرهنگی و هنری به مناسبت روز جهانی سالمند اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود معیارهای فرهنگی و اخلاقی و شاخص های اسلامی در میان ادبا و شعرای قدیم ایران زمین، خاطر نشان کرد: هر چه ما در تولید آثار فرهنگی و هنری از این مضامین اخلاقی و عرفانی فاصله گرفتیم مبتلا به آسیب های اجتماعی جدی و جدید تری شدیم.

در ادامه جلسه عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تاکید بر این موضوع که خروجی ها زمانی مشاهده می شوند که از دل دغدغه ها پدید آمده باشند ، گفت: زمانی می توانیم آثار مثبت و تاثیر گذار یک فعالیت فرهنگی و هنری را در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی مشاهده کنیم که در وهله نخست خودمان دغدغه و انگیزه آن مسئله را درون ذهن خود حس کرده و بدان توجه و عمل کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر تغذیه فرهنگی و هنری جامعه همه باید احساس وظیفه کنیم و با برداشتن گام های اثر بخش؛ نقش بسزایی را در کاهش آسیب های اجتماعی برداریم.

کشمیری با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم، اظهار داشت: اگر فرهنگ اصیل و والای قرآنی در جامعه نهادینه تر میشد شاید ما امروز با این حجم از آسیب های اجتماعی روبرو نبودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان تبیین رودر رو و شفاف آسیب های اجتماعی به اصحاب فرهنگ و هنر را ضروری دانست و بهره مندی از ظرفیت آن ها را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار و اثر بخش قلمداد کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .