عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

فرماندار در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستنان ترکمن:

مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

  فیروزی فرماندار شهرستان تر کمن در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان و کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان که صبح امروز با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی، امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد گفت: مهمترین استراتژی نظام در سال 96، به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و همه مسئولین شهرستانی بایستی در تحقق این امر تلاش گسترده و مستمری نمایند.
وی در ادامه بر شناسایی خیرین در حوزه های مختلف مخصوصا در زمینه آسیب های اجتماعی تاکید و گفت: درد اول جامعه ما آسیب های اجتماعی است چرا که در حوزه داخلی این امر از جنگ داخلی هم بدتر می باشد چرا که در جنگ دشمن را می شناسیم و قادر به برنامه ریزی و سیاست گذاری هستیم ولی آسیب های اجتماعی در درون خانواده ماست و اگر دقت نکنیم به از هم پاشیدگی خانواده ها منتج خواهد شد.
وی بیکاری را ریشه همه آسیب های اجتماعی دانست و از همه مسئولین خواست در کنار وظایف ذاتی خود در راستای کاهش این آسیب ها با تمام توان نقش آفرینی کنند.
فرماندار هم چنین بر شناسایی مناطق آلوده و آسیب پذیر در زمینه اعتیاد به مواد مخدر و توجه به سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: توجه به سرمایه گذاران باید یکی از سیاست های کلیه ادارات باشد زیرا شهرستان ما بستری مناسب در سرمایه گذاری خصوصا در حوزه گردشگری دارد.
فیروزی در ادامه بر حل مشکلات مناطق محروم تاکید و گفت: نظام ما برآمده از محرومین است لذا همه مسئولین باید توجه و عنایت ویژه به این قشر که پشتوانه نظام هستند داشته و اولویت اول را به مناطق محروم اختصاص دهند.
وی همچنین در حوزه کارآفرینی گفت: امروز اگر بخواهیم وضعیت اقتصادی جامعه را تغییر دهیم باید افکار، ایده ها و نگرش ها را عوض کنیم تا در اشتغال تحول ایجاد شود و باید در تربیت افراد کارآفرین در حوزه های مختلف تلاش کرد و در این راستا از تشکیل شورای راهبردی جوانان و بانوان شهرستان خبر داد.
در ادامه غفاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز با اشاره به جمعیت 50درصدی بانوان در جامعه به لزوم حضور گسترده زنان در تمامی عرصه ها اشاره و گفت: زنان باید در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری حضور داشته باشند تا قوه مضاعف و بازوی قدرتی تفکری و مشورتی برای مدیران باشند و همچنین به حقوق حقه خود بیشتر آگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مشارکت و حضور 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی است گفت: امیدواریم در شهرستان ترکمن نیز این امر محقق شود و از هدر رفتن توان و تخصص آنها جلوگیری شود.
وی همچنین در خصوص حقوق کودک، سالمندان و تمهید مقدمات برای سلامت آن ها و تحکیم بنیان خانواده مطالبی بیان و گفت: چون آسیب های اجتماعی در همه لایه های اجتماع دیده می شود برای جلوگیری از آن برنامه ها و اقدامات عملی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی صورت گیرد.
در این جلسه مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در خصوص اشتغال گفت: دولت امسال برنامه های خوبی در زمینه اشتغال طراحی کرده و از آن جمله پیش بینی 971 هزار شغل در کشور که سهم استان ما 20 هزار و سهمیه شهرستان ترکمن 1088 شغل در سال 96 می باشد.
وی در حوزه اشتغال روستایی اظهار داشت: برای روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر 12 هزار میلیارد تومان برای کل کشور و 3/27 درصد از این مبلغ یعنی حدود 380 میلیارد تومان برای استان با بازپرداخت 6 ساله و با کارمزد 4 درصد اختصاص داده شده و این موقعیت مناسبی برای استان ماست که باید در این خصوص فرصت ها و امکانات شهرستان ها شناسایی و در زمینه های مختلف طرح های جدید ارائه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر کیفیت طرح ها، اهلیت متقاضیان تسهیلات و اطلاع رسانی  و نظارت بر طرح ها تاکید و خواستار برنامه ریزی کارگروه های اشتغال در شهرستان ها شد.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ترکمن گفت: این شهرستان در زمینه گردشگری، صنایع دستی و .. دارای پتانسیل های خوبی است و گفت: در ارائه طرح های اشتغال اولویت با رسته های شغلی موردنیاز و توانمندی شهرستان است.
 

مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

 

مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

 

مهمترین استراتژی نظام در سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .