عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد

جمالی فرماندارکردکوی در مراسم متمرکز روز دانشجو؛

دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد

دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی؛ جمالی فرماندار شهرستان ، صبح امروز در آئین متمرکز گرامیداشت روز دانشجو که در مرکز آموزش و تحقیقات شهید روحانی فرد جهاد کشاورزی برگزار شد، با  اشاره به سخنانی از معمار کبیر انقلاب اسلامی در مورد نقش و جایگاه دانشگاه و دانشجو گفت: مبدا همه تحولات کشور دانشگاهها هستند و از دست رفتن دانشگاه بمعنی از دست رفتن جامعه است.
وی در ادامه افزود؛ دانشگاهها همواره مظهر آزادی خواهی، روشنگری و حق طلبی و منشا تحول بوده است.  وی نقش دانشگاه و دانشجویان را در روند پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و سایر توفیقاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه انرژی هسته ای و سایر عرصه ها بدست آورد، ارزشمند و کم نظیر دانستند.
  رییس شورای هماهنگی مراکز آموزش عالی شهرستان افزود، دانشگاه و نظام آموزشی ، اساتید دانشگاه و دانشجویان سه رکن اساسی آموزش عالی هستند، اما نقش دانشجویان در توسعه و توفیقات علمی ، مهمتر و تعیین کننده تر از سایر ارکان آموزشی ارزیابی می گردد.  وی تاکید کرد، دوران دانشجویی، نقش اساسی در تحول فکری، تکوین شخصیت و مسولیت پذیری و توفیقات آینده آنان دارد که باید قدر آن را بدانند. وی این دوران را بمثابه تعیین مسیر رشد و ریل گذاری برای آینده فرد و اجتماعی توصیف کرد.
فرماندار کردکوی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه و دانشجویان باید بیش از گذشته به نقش و جایگاه خود در اجتماع واقف شوند گفت: یکی از بسترهایی که انتظار میرود دانشگاه و دانشجویان بیش از گذشته به ان بپردازند ، مسائل و موضوعات اجتماعی، ازجمله آسیبهای اجتماعی است و انتظار می رود در شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی تعیین کننده داشته باشند.
  جمالی تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعاتی دانست که حضور دانشگاه  و دانشجویان میتواند در دو بخش نظریه پردازی و عملیاتی شدن آن ،ثمر بخش باشد .
گفتنی است؛ در این مراسم حجه الاسلام سعیدیان نماینده ولی فقیه در مرکز آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن اشاره به هفته وحدت و ویژگی ها و صفات رسول اکرم ص، به طرح مباحث و جایگاه دانشجو و دانشگاه و ضرورت اثربخشی در حوزه اجتماعی سیاسی پرداختند.
 

دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد

 

دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد

 

دانشگاه و دانشجو باید منشاء تحولات کشور باشد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 659
  • کد خبر : 40169