عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است

سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن؛

فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است

فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است

  الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن روز شنبه 7 دی در نشستی که با حضور جمعی از متنفذین و معتمدین شهرستان، شهردار و شورای شهر بندر ترکمن در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است و اگر ما فرزندان و شهروندان مسئولی تربیت کنیم شاخص های توسعه شهرستان رشد خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی در این نشست ضمن تبریک ایام ا.. دهه مبارک فجر اظهار داشت: فرهنگ به عنوان بخش نرم افزاری نقش مهمی در توسعه دارد و اگر توانستیم در این حوزه فرزندانی توانمند، سازگار و مسئول تربیت کنیم آسیب های اجتماعی کاهش و در نتیجه جامعه ای سالم و در مسیر توسعه و پیشرفت خواهیم داشت.
وی با اشاره به معضلات شهرستان تصریح کرد: راه آهن یکی از ابزارهای توسعه ولی درعین حال باعث ایجاد مشکل برای شهروندان شده بطوریکه شهر را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم و معضلاتی را ایجاد کرده لذا بایستی راهکاری برای رفع آن پیدا کنیم و در این خصوص احداث مسیرهایی در حال پیگیری است.
سرپرست فرمانداری همچنین با اشاره به امکانات و سوله هایی که راه آهن قدیم ایجاد کرده گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده و گمرک استان به شهرستان منتقل شود گام مثبتی در جهت اشتغال برداشته می شود.
هیوه چی شهرستان ترکمن را دارای جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری خوبی دانست و گفت: طرح های ساحلی ما با موانعی روبروست که خارج از اراده شهرستان و استان و نیازمند عزم ملی است و ما نیز به سهم خود در جهت رفع آن ها تلاش می کنیم چرا که اگر طرح های گردشگری اجرایی شود اشتغال نیروهای بومی و درنتیجه رفع معضل بیکاری شهرستان را خواهیم داشت.
وی همچنین به پروژه چهاربانده کردن مسیر بندر ترکمن به کردکوی و نیز بندرترکمن به  آق قلا، مسائل مدیریت سوارکاری و بیمه سوارکاران اشاره و گفت: این مسائل در حال پیگیری است.
نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص مشکل صیادان نیز اظهار داشت: با توجه به جمعیت زیاد و ذخایر محدود خزر بایستی ذخایر آبزیان حفظ شود و در این راه تغییر اشتغال سنتی صیادان به صنعتی و اجرای طرح های پرورش ماهیان خاویاری در دریا تحت عنوان شرکت های تعاونی همراه با استفاده از تسهیلات دولتی پیشنهاد شده ولی استقبالی از سوی صیادان صورت نگرفته لذا بایستی نگرش صیادان در مسیر فکرها و طرح های جدید تغییر یابد.
وی در پایان با اشاره به مشکلات شاخص شهرستان گفت: همه این معضلات نیازمند ایجاد زیرساختها، امکانات، پیگیری، همسویی، همدلی و عزم جدی و حمایت از برنامه های توسعه است تا مسیر رشد و توسعه شهرستان طی شود.

 

فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است

 

فرهنگسازی زیربنای توسعه شهرستان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .