عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه در سال 97 برگزار شد


اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه در سال 97 برگزار شد

 

اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه در سال 97 برگزار شد

اولین جلسه کارگروه سلامت وامنیّت غذایی شهرستان  باموضوع هفته سلامت در محل دفتر فرمانداری با حضور اعضای کار گروه  تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه تپه ، حسینی نیا معاون فرماندار ضمن عرض  خیر مقدم به اعضای کارگروه و  تبریک سال نو  و با آرزوی موفقیت و سلامتی در سال جدید  و تبریک عید مبعث و تسلیت شهادت امام موسی کاظم، از اعضای ستاد خدمات تسهیلات نوروزی در راستای خدمت رسانی به  مسافرین نوروری تشکر نمودند. وی با اشاره به  دستورات جلسه و بررسی مصوبات جلسه قبل از ارگان های درگیر در طرح جونده کشی و لانه کوبی خواستند تا تمام ظرفیت خود در اجرای طرح به کار گیرند. در ادامه ایشان با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت و شعار  آن (پوشش همگانی سلامت،همه جا و برای همه) تأکید نمودند که اجتماعی شدن سلامت محقق نمی شود مگر با مشارکت تمامی ارگان ها و سازمان های شهرستان ومردم ، بنابراین حضور تمامی اعضای کارگروه در جلسات کارگروه مهم و ضروری است و مشارکت ادارات باید در حد اعلاء و مسئولانه باشد.وی در ادامه همکاری کلیه ادارات در اجرای برنامه های هفته سلامت از جمله برگزاری همایش هفته سلامت ، اجرای کارناوال خودرویی سلامت و ... خواستار شد.
در ادامه دوجی سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ضمن خوش آمدگویی به اعضای کارگروه و تبریک سال نو و تقدیر  و تشکر از ارگان های درگیر در طرح بسیج سلامت نوروری  ،مصوبات جلسه قبل را بررسی و گزارشی از اقدامات بسیج سلامت نوروزی 97-96 را ارائه نمودند. ایشان با اشاره به شروع هفته سلامت  از اول تا هفتم اردیبهشت  افزود برنامه های متنوعی جهت گرامیداشت این هفته متناسب با شعار آن پیش بینی شده است که نواختن زنگ سلامت در روز اول اردیبهشت ،ارتقاء آزمایشگاه شهر گلیداغ به سطح دو ، راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت خداقلی،کلنگ زنی ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت عرب قاری حاجی ،برپایی ایستگاه اطلاع رسانی و خطر سنجی در مصلی نماز جمعه ، افتتاح خانه بهداشت کارگری در پروژه سد چایلی از مهمترین برنامه های این هفته برشمردند. در ادامه ایشان با طرح موضوع اجتماعی شدن سلامت خواستار تشکیل کانون های سلامت محلّه درشهر،کانون سلامت روستاوبه دنبال آن تشکیل مجمع سلامت محلّات ومجمع سلامت شهرستان درسال 97شدند. ایشان افزودند اجتماعی شدن سلامت یک ضرورت است و چون از سطح  محلات ومشارکت مردم  است منجر به افزایش روحیه خودباوری و اعتماد سازی می شود و انتظار ما این است مجمع سلامت شهرستان درسال97 تشکیل شود.
سپس یولی زاده  کارشناس  بهداشت محیط مرکز بهداشت گزارشی از اقدامات و عملکرد مرکز بهداشت در طرح بسیج سلامت نوروزی ارائه نمودند از جمله این اقدامات 693 مورد بازدیداز مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،16 مورد معرفی  متخلفین بهداشتی به مراجع قضایی،216 مورد صدور اخطاریه بهداشتی ،38 مورد برخورد با دستفروشان مواد غذایی،814 کیلوگرم معدوم سازی مواد غذایی،33 مورد بازدید های مشترک با ارگان های درگیر طرح،اجرای طرح پاکسازی در روستاهای تحت پوشش،استقرار آمبولانس جدید در درمانگاه لقمان حکیم و 195 ماموریت اورژانس،افراد حیوان گزیدگی جدید 17 نفر،واکسیناسیون به تعداد  44 مورد و تعداد نمونه گیری تیروئید 28 نفر می باشد.
در ادامه قدنه کارشناس آموزش بهداشت و دبیر هفته سلامت با اعلام برنامه های هفته سلامت از جمله پیاده روی خانوادگی ،کارناوال دوچرخه سواران در سطح شهر،برگزاری مسابقه نقاشی همگانی در مدارس،سخنرانی سرپرست شبکه در نماز جمعه،عیادت از بیماران ،غبارروبی مزار شهدا و ... اشاره نمودند.


اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه در سال 97 برگزار شد

 

اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه در سال 97 برگزار شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .