عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی


برگزاری جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی

برگزاری جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی

جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان و معترضین زمینهای روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی با حضور الیاس هیوه چی فرماندار، اونق معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، کلته بخشدار مرکزی، اصغر پور مسئول اموال غیر منقول سازمان اموال تملیکی استان مازندارن و کشاورزان روستای مذکور روز دوشنبه مورخه 28/3/97 در محل مسجد قبا روستا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار اظهار داشت: در حال حاضر و قانوناً زمینها در مالکیت سازمان اموال تملیکی می باشد و طرفین باید بر مبنای قانون مشکلات و گیرها را حل و فصل نمایند و کشاورزان محترم با قانونگرائی مشکلات را حل و فصل نمایند.
در ادامه اصغر پور مسئول اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی استان مازندران در ادامه به تشریح اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته پرداخت و گفت: تمام هدف و دغدغه ما آرامش و کسب رضایتمندی کشاورزان محترم می باشد و همزمان تمکین به قوانین و دستورالعملهای سازمان که حامی اموال دولت می باشد مد نظر می باشد و سازمان در مسیر رضایتمندی کشاورزان و رسیدن به خواسته های آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
 وی افزود: بر اساس قانون واگذاری رایگان زمینها به لحاظ قانونی امکان پذیر نمی باشد زیرا باید حق دولت پرداخت شود تا انتقال اسناد صورت پذیرد و همچنین سازمان قبول کرد تا اقساط به صورت سالانه پس از برداشت محصولات پرداخت شود و با این تصمیم فشار کمتری به زارعین وارد خواهد شد و در چارچوب قانون با قیمت کارشناسی شده از سوی کارشناسان رسمی دادگستری قیمت ها مشخص خواهد شد.
در ادامه دهیار روستا به نمایندگی از کشاورزان به بیان نقطه نظرات و انتظارات آنها پرداخت و گفت اکثر کشاورزان از قشر متوسط و ضعیف هستند و انتظار دارند زمینها حدالامکان رایگان و در صورت پرداخت وجه نقد با قیمت کم و ناچیز و در حد توان زارعین پرداخت شود.
 در پایان فرماندار به جمع بندی مطالب پرداخت که اهم مطالب بشرح ذیل می باشد: هدف خرید آسانتر و بدون فشار زمینها توسط کشاورزان در چارچوب قانون و با نیت حل و فصل مشکلات می باشد. موضوع 6 هکتار از نظر قانون قابل فسخ نبوده مگر خریدار خودش تقاضای ابطال کند و باید از راه مصالحه و مذاکره خریدار را راضی به انصراف کنیم و از مسیر خودش وارد شویم، کارشناسان رسمی دادگستری قیمت زمینها را مشخص خواهند کرد و روال قانونی باید طی شود، در عین حال حق دولت باید پرداخت شود و تا زمان تعیین شده ( 10/4/97) کشاورزان در تعیین تکلیف زمینها تسریع نمایند و پیگیری کنند، پیگیری و حرکت در چارچوب قانون و ضوابط از سوی کشاورزان مد نظر باشد زیرا با سر و صدا و جنجال مشکلات حل نخواهد شد.
وی افزود: تنها مدعی زمینها سازمان اموال تملیکی می باشد و هر سازمان و فرد دیگری اگر مدعی شود وجاهت قانونی ندارد، شورا و دهیار طی مذاکره با کشاورزان اطلاعات دقیق و تکمیلی را از زمینها و کشاورزان به دست آورند و سنددارها مشخص شوند و با ارائه به سازمان آنها نسبت به صحت و سقم و یا ابطال اسناد اقدام نمایند .
در پایان و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی بشرح ذیل اتخاذ گردید :
1- مقرر گردید بخشدار مرکزی با هماهنگی نسبت به تعیین شماره پلاکها توسط آقای نورگلدی در اسرع وقت اقدام نماید.
2- دهیار و شورای روستا اسامی زارعینی که دارای سند هستند را به فرمانداری اعلام نماید.
3- سازمان اموال تملیکی مقدمات و شرایط لازم جهت انجام قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری را در اولین فرصت فراهم نماید.
 

برگزاری جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی

 

برگزاری جلسه توجیهی و مصالحه بین کشاورزان روستای گامیشلی نزارو سازمان اموال تملیکی

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .