عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار ویژه گنبد کاووس بر جلوگیری از فعالیت قصابان غیر مجاز تاکید کرد


فرماندار ویژه گنبد کاووس بر جلوگیری از فعالیت قصابان غیر مجاز تاکید کرد

فرماندار ویژه گنبد کاووس بر جلوگیری از فعالیت قصابان غیر مجاز تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاوووس با بیان اینکه گزارشهایی در مورد فعالیت برخی قصاب های غیر مجاز در سطح شهر و روستا رسیده است، خواستار ممانعت از فعالیت این افراد شد.
مهندس محمد حمیدی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: دستگاه های مسئول در مبارزه با این مسایل باید جدی عمل کرده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنند.
وی ادامه داد: یکی از راه های جلوگیری از فعالیت این افراد، تغییر ساعت ذبح دامها در کشتارگاه این شهرستان است که این فرصت را از دست افراد متخلف می گیرد.
معاون استاندار گلستان افزود: باید بازرسی و نظارت از مبدا تا مقصد تحویل گوشت ها بیشتر شود ضمن اینکه تغییر ساعت ذبح از شب به روز هم در این کار تاثیر فراوانی دارد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس خواستار همکاری صنف قصابان در این زمینه شد و گفت: از آنجا که این امر بهداشت مردم را تهدید می کند، این همکاری ضروری است.
مهندس حمیدی گفت: با تغییر ساعت ذبح دامها ضرورت دارد یخچالهایی برای نگهداری از لاشه ها تا زمان توزیع آنها در صبح روز بعد تهیه شده و در محل کشتارگاه گنبدکاووس نصب شود.
وی از شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس خواست در بودجه سال آتی خود اعتباری برای این امر در نظر بگیرند.
فرماندارویژه گنبدکاووس همچنین در مورد ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در تالابهای این شهرستان هم گفت: اداره حفاظت از محیط زیست باید دراین خصوص تلاش بیشتری کند تا احتمال شیوع بیماری منتفی شود.
او همچنین در مورد فروش مرغ زنده در برخی واحد های تجاری شهر گنبدکاووس هم گفت: اداره صنعت معدن و تجارت با همکاری شبکه دامپزشکی ضمن برخورد با این متخلفین آنهارا به تعزیرات حکومتی معرفی کنند.
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس هم دراین جلسه گفت: پیگیری های زیادی درمورد وضعیت نامساعد کشتارگاه این شهر با مراجع مختلف انجام شده ، اما برخی افراد سودجو در ارائه گوشت به مردم در خارج از قصابیها همچنان اقدام می کنند.
دکتر نادر گوکلانی خواستار همکاری بیشتر نیروی انتظامی در برخورد با افراد متخلف شد و گفت: ساخت سردخانه در محل کشتارگاه ضروری است .
وی تعداد دامهای ذبح شده در هر روز را حدود 200 راس اعلام کرد و گفت: در برخی ایام سال این میزان تا 300 راس افزایش می یابد.
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در مورد استفاده بی رویه از نمک از سوی مردم گفت: نمک در کنار مزایایی که دارد ، در صورت استفاده بی رویه موجب بیماریهای زیادی از جمله سرطان مری می شود.
دکتر فرهاد بدیعی اصلاح بوفه مدارس درکاهش مصرف نمک و همچنین ذائقه سازی کودکان در کاهش مصرف نمک شد و گفت: کاهش مصرف نمک باید از بدو تولد باشد.
وی همچنین درمورد برنامه ریزی برای کاهش سوانح برای کودکان گفت: برای این منظور والدین باید در خانه امکان بروز سانحه برای کودکان را از بین ببرند.
دکتر بدیعی، خواستار آموزش خانواده ها از طریق رسانه های جمعی شد و گفت: شهرداری ها در صدور پایان کار ساختمانها باید شرایط بروز حادثه برای کودکان را مد نظر قرار دهند و دهیاری ها هم در سطح روستاها تلاش کنند تا اماکنی که برای کودکان خطرآفرین است ، اصلاح شوند.

فرماندار ویژه گنبد کاووس بر جلوگیری از فعالیت قصابان غیر مجاز تاکید کرد

 

فرماندار ویژه گنبد کاووس بر جلوگیری از فعالیت قصابان غیر مجاز تاکید کرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 976
  • کد خبر : 5428