عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

باحضورمعاون فرمانداروسرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری؛

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان باحضورمعاون فرمانداروسرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری برگزار شد.

"سیدعلیرضا حسینی" معاون فرماندار گمیشان در این جلسه خاطر نشان کرد: گسترش آسیب اجتماعی در سطح جامعه یکی از برنامه های شوم دشمنان می باشد.
وی افزود: باید هر یک از دستگاه های با برنامه ریزی های اصولی و علمی خود راهکارهای مناسبی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه دهند.
حسینی همچنین با تاکید بر حفظ فرهنگ بیان داشت: حفظ آداب، رسوم و فرهنگ منطقه زمینه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
معاون فرماندار گمیشان ادامه داد: عتبار 3 میلیارد ریالی برای شهرستان گمیشان در حوزه فرهنگی و اجتماعی از سوی وزارت کشور تخصیص داده شده است.
حسینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده این اعتبارات در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات سنتی و محلی اقشار آسیب پذیر، زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب و کودکان کار و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و برگزاری جشنواره های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد نشاط اجتماعی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان انجام خواهد شد.
در ادامه " صفرعلی برزمینی" سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر برنامه محور در حوزه آسیب های اجتماعی بیان داشت: داشتن برنامه، بررسی نقاط ضعف و قوت، و ترسیم و حرکت بر روی یک مسیر مشخص علمی باید از برنامه های مهم کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی باشد.
برزمینی اضافه کرد: نگاه به حوزه های مختلف آسیب اجتماعی باید به گونه ای باشد که این نوع اتفاقات برای خود و یا خانواده افتاده است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به آسیب های اجتماعی شناسایی شده در سطح استان گفت: 18 آسیب اجتماعی در سطح استان شناسایی شده که 5 آسیب جزء اولویت ها می باشد.
وی ادامه داد: 5 الویت آسیب اجتماعی در سطح استان مناطق حاشیه نشینی، طلاق، خودکشی، اعتیاد و زنان سرپرست خانوار می باشد.
برزمینی همچنین با اشاره به تدوین و تهیه سند استانی برای مقابله با 5 اولویت مشخص شده خاطر نشان کرد: بازه زمانی این سند پنج ساله(1395لغایت 1400) بوده که هر یک از دستگاه های اصلی، معین و همکار در چارچوب این برنامه با آسیب های اجتماعی مقابله و راهکارهای خود را اجرایی خواهند کرد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یادآور شد: آسیب های اجتماعی به صورت یک شبکه بوده و برای مقابله با آن باید به صورت یک شبکه عمل کرده تا بتوانیم شبکه سلامت را در سطح مناطق ایجاد کنیم.
برزمینی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: هر یک از دستگاه های اصلی کارگروه تخصصی و اجتماعی باید برای مقابله با آسیب های راهکارهای علمی بر اساس طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ارائه دهد.
گفتنی است در این جلسه هر یک از مسئولین نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت ودرمان، ثبت احوال، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشات 11 ماهه خود در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان پرداختند.

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

 

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

 

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

 

نهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان برگزارشد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 508
  • کد خبر : 58318