عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پاسداری از دستاوردهای انقلاب از اهداف ستاد های امور تربیتی است

فرماندار گمیشان:

پاسداری از دستاوردهای انقلاب از اهداف ستاد های امور تربیتی است

پاسداری از دستاوردهای انقلاب از اهداف ستاد های امور تربیتی است

 فرماندار گمیشان درجلسه هفته امور تربیتی که با حضور مربیان پرورشی و امور تربیتی مدارس شهرستان برگزارشده بود، اظهار داشت: پاسداری از ارزشهای اسلامی و دستاوردهای انقلاب از اهداف مهم ستادهای امور تربیتی است.

امانگلدی ضمیر بیان کرد: در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به شكل گیری كرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ شمسی اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس كردند تا دانش آموزان را به ارزشهای اسلامی ترغیب كنند.

وی خاطرنشان کرد: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد.

ضمیر گفت: مهم ترین وسیله این انتقال، آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است بر همین اساس در وزارت آموزش و پرورش آن ها به تأسیس ستاد های امور تربیتی در مدارس كشور اقدام كردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند.

فرماندار ورئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان گمیشان افزود: پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملكرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است.

نماینده دولت در شهرستان گمیشان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران هشتم اسفند ماه روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی »، نامگذاری شده است كه امام (ره)می فرمایند: «اگر تهذیب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد.»

فرماندار درپایان تصریح کرد: این نهاد از بدو شكل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملكردها و وظایف متعدد و گوناگونی را بعهده داشته و تحقق امر تربیت را منوط به حضور مربی و فعالیتهای رسمی غیر حضوری در كنار آموزشهای كلاسی می داند.

در ادامه معاونت پرورشی و تربیت بدنی نیز به تشریح اهداف و برنامه های مربوط به این هفته پرداختند.

 

پاسداری از دستاوردهای انقلاب از اهداف ستاد های امور تربیتی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 711
  • کد خبر : 6796