عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان آزادشهر تشکیل جلسه داد


کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان آزادشهر تشکیل جلسه داد

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان آزادشهر تشکیل جلسه داد
 کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان آزادشهر حول محور آسیب های اجتماعی، تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، حسینی فرماندار در این جلسه که صبح امروز 7دیماه برگزار شد، هدف از شکل‌گیری کارگروه را خرد جمعی در راستای شناخت هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی مبتلا به جامعه برشمرد و افزود فرمانداری آزادشهر با ایجاد ارتباط موثر و تسهیل تعاملات بین بخشی دستگاههای متولی آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، تحقق اهداف کلان کارگروه که دستیابی به جامعه‌ای سالم و پویا می باشد را دنبال می‌کند.
سید رسول حسینی وظیفه اصلی این کارگروه را شناسایی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی متناسب با نیاز جامعه برشمرد و افزود در شرایطی که با بحران کرونا مواجه هستیم تامین سلامت جسمی و روانی جامعه در اولویت می باشد و در این راستا از سازمان نظام روانشناسی در این نشست دعوت شده تا مخاطرات روانی همچون کرونا هراسی و آسیب های پساکرونا شناسایی و راهبردهای حمایتی جهت مقابله با این آسیب ها پیشنهاد گردد.
فرماندار آزادشهر به تنوع خدمات آموزشی این مرکز اشاره و خاطرنشان کرد سازمان نظام روانشناسی آزادشهر آمادگی دارد متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شرایط و تخفیفات ویژه مشاور و درمانگر معرفی نماید.
حسینی فرماندار از نقش نهاد کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت و افزود از آنجایی که رابطه معناداری بین میزان کتابخوانی با سواد اجتماعی و نرخ آسیب‌های اجتماعی وجود دارد از نهاد کتابخانه‌های عمومی انتظار می‌رود با ترویج کتابخوانی در میان اقشار کمتر برخوردار و آسیب پذیر جامعه، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.
فرماندار آزادشهر همچنین به جایگاه اثرگذار بهزیستی در این زمینه اشاره کرد و افزود: مقرر شده است سازمان بهزیستی آزادشهر با توجه به وظیفه ذاتی خود نسبت به شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی اقدام و گزارش مبسوطی را به فرمانداری آزادشهر ارائه نماید. تا کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده فرمانداری آزادشهر با بهره گیری از آمار و پژوهش‌های ارائه شده، چشم انداز کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تنظیم خواهد کرد.
  
کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان آزادشهر تشکیل جلسه داد

ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 370
  • کد خبر : 79469