عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

فرماندار ترکمن در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان؛

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

  فرماندار شهرستان ترکمن امروز در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت چرا که همچون نور که تمام محیط اطراف خود را تحت الشعاع قرار می دهد، هم در منطقه و هم در تمام جهان تاثیرگذار بود.
روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرنگی فرماندار امروز چهارشنبه 8 بهمن در این جلسه که با حضور امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت وفات سالروز وفات حضرت ام البنین علیه السلام و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی را با افتخار، عزت و صلابت پشت سر گذاشتیم و در طی این سال ها فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شدیم قدرتهای بزرگ منطقه در راس آنها استکبار جهانی به جای اینکه راه تعامل را در پیش بگیرند با نظام ما به سمت تنش رفتند و موانع متعددی را جلو راه ما گذاشتند و به قول خودشان مانع توسعه کشور شدند.
 وی افزود: از سال گذشته با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا فشارهای اقتصادی زیادی با هدف فروپاشی اقتصادی و در نهایت فروپاشی نظام جمهوری اسلامی به کشور ما تحمیل شد ولی با مطالعه تاریخ میبینیم همه آنهایی که تلاش کردند به نوعی نظام ما را نابود کنند یا خود از صفحه روزگار محو شدند یا اینکه توسط مردم خودشان پس زده شدند مانند ترامپ.
شیرنگی تصریح کرد: انقلاب ما همچنان با صلابت و اقتدار به حرکت سازنده خود ادامه می دهد و دشمنان به نوعی در حال نابودی هستند و این دستاورد بزرگی برای ما محسوب می شود و مردم در طی این چهار دهه عملکرد و کارنامه بسیار خوب و درخشانی در راستای حفظ ارزش ها و آرمان ها از خود به جای گذاشتند.
 فرماندار گفت: نتیجه انقلاب ما حاکمیت ارزشهای اسلامی، الهی، قرآنی و معنوی در جامعه بود. این انقلاب و نظام در هیچ حوزه‌ای با ۵۰ سال گذشته حکومت پهلوی قابل قیاس نیست چرا که پیشرفتهای چشمگیری در این دوران حاصل شد که  باعث حیرت و تعجب جهانیان به خصوص استکبار جهانی شد و لازم است از آن حفاظت و صیانت کنیم چراکه مختص به یک گروه یا یک جریان خاص نیست بلکه این انقلاب متعلق به همه است و همه ما باید در راستای حفاظت از ارزش ها و آرمان ها تلاش و کوشش کنیم.
 وی افزود: دستاوردهای دولت که همان دستاوردهای نظام است باید به مردم اطلاع رسانی شود در کنار آن اگر می‌خواهیم انقلاب استمرار یابد مسیری که امام و رهبر و شهدا ترسیم کردند روشن و زنده نگه داریم و نیز فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت و ارتقا دهیم.
 وی تاکید کرد: مهمتر از همه دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان منتقل کنیم نسلی که قرار است مسئولیت ها در آینده به دوش آنها سپرده شود و آینده ساز این مملکت هستند اینان باید بدانند چه اتفاقی در مملکت افتاده است که امروز در امنیت و آرامش زندگی میکنیم.
 فرماندار با اشاره به لزوم حفظ وحدت و انسجام افزود: دشمنان سالها در تلاش برای نفوذ به اتحاد و انسجام ملت ما هستند و تلاش می کنند یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش دهند و عملکرد مسئولین را زیر سوال ببرند پس وظیفه ما اطلاع رسانی دستاوردهای دولت و نظام و بازگو کردن آنها برای مردم است  و این دهه فرصت مناسبی برای بازگو کردن این خدمات است.
 در طول ۷ سال گذشته دولت علیرغم همه سختی ها تحریم‌ها فشارها و قطع سایر درآمدها توانسته بدون اتکا به نفت کشور را اداره کند و این تجربه گرانسنگی است که دولت های بعدی نیز می توانند از آن استفاده کنند
 فرماندار در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و خروج از وضعیت قرمز شهرستان ضمن تشکر از همه مردم و مسئولین به ویژه کادر درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان گفت: اگر امروز شهرستان ما به وضعیت زرد رسیده است و توانستیم تا حدودی این ویروس را کنترل کنیم نتیجه تلاش همه عزیزان و مردم فهیم شهرستان است.
 وی گفت: تا کنون سه موج شیوع  ویروس کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم  و موج چهارم  در صورت ساده انگاری با خطر بیشتری همراه خواهد بود و افزود: تجربه ثابت کرده است با ساده‌انگاری بیماری اوج گرفته و هر زمان پروتکل های بهداشتی را رعایت کردیم موفق به کنترل بیماری شدیم لذا در این راستا هریک از ما به عنوان یک سفیر سلامت و به سهم خود بایستی اطلاع‌رسانی کنیم.
فرماندار در ادامه جلسه با اشاره به موضوع انتخابات سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: از 20 اسفند سال جاری ثبت نام کاندیداهای شورای شهر به مدت ۷ روز آغاز می‌شود و ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی روستا ها  نیز از ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز خواهد بود و همراه داشتن گواهی عدم سوء پیشینه در زمان ثبت نام یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به پروژه های شهرستان در ایام الله دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در دهه مبارکه فجر امسال ۱۱۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۸ نفر در سطح شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود در حالی که این ارقام در سال گذشته ۵۷ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۵۶ نفر بود و با مقایسه آمار پروژه های امسال با سال گذشته می بینیم تعداد پروژه‌ها به میزان ۱۰۰ درصد، اشتغال به میزان ۶۰ درصد و مبلغ اعتبارات به اندازه ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و علیرغم تحریم‌های شدید پیشرفت اقتصادی خوبی حاصل شده است.
 وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری "تکیه بر اقتصاد داخلی" گفت: مهمترین دلیل موفقیت امروز تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل ها و امکانات داخلی بوده است.
 وی همچنین افزود: بالغ بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی ورزشی و هنری در ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که از جمله مهمترین آنها می توان به افتتاح متمرکز پروژه ها، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با مادران شهدا، رژه موتوری در اولین روز دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن اشاره کرد.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در حوزه های مختلف در راستای توسعه شهرستان به کلنگ زنی مسیر بندر ترکمن به آق قلا اشاره کرد و گفت: این پروژه بخشی از ادامه بزرگراه کردکوی- بندر ترکمن- آق قلا است و در هفته دولت جاری با همت استاندار و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان با اعتبار ۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و در ادامه ۴۰۰ میلیون تومان دیگر جذب اعتبار صورت گرفت و ان شاا.. تا پایان سال ۳ کیلومتر زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
 وی همچنین از ائمه جمعه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، استاندار و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در راستای تجهیز بیمارستان امام خمینی به دستگاه سی تی اسکن تشکر و قدردانی کرد و در خصوص احداث پیست موتور سواری گفت: مقرر شد در فاز اول سه هکتار زمین در کنار ساحل به این طرح اختصاص یابد.
پویش طرح ملی آجر به آجر، تدوین کتاب نقش شهرستان در انقلاب اسلامی، مدیریت مصرف سوخت، تاکید بر رعایت قوانین و مقررات و هماهنگی دستگاههای اجرایی با فرمانداری و پویش ایران همدل هر کارمند حامی یک مددجوی کمیته امداد از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.
 

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

 

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

 

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

 

انقلاب اسلامی ایران به درستی لقب انفجار نور به خود گرفت

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .