عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد


زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزدشهر، در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در دبیرستان حضرت راضیه (س) آزادشهر توسط برزگر معاون فرماندار شهرستان و جمعی از روسای ادارات نواخته شد.

برزگر معاون فرماندار آزادشهر با تبريک هفته سلامت گفت : اصلاح عادات بد غذائی و استاندارد های بالای زندگی توام با سلامت ، هيچ گاه بدست نمی آيد مگر با سرمايه گذاری در بخش سلامت ، که سياست دولت تدبير و اميد، کم کردن هزينه های گزاف مردم ، جهت دسترسی همه به خدمات عادلانه سلامت و طول عمر بيشتر می باشد.

وی اظهار داشت: دانش آموزان با کمک خودشان در تغيير عادات بد غذائی در خانواده ها به ما نيز کمک ميکند که از پس اعتمادی که مردم به ما دارند سربلند بيرون بياييم.

دکتر فدائی مدير شبکه بهداشت و درمان آزادشهر نيز، هفته سلامت را فرصت مغتنمی در تحقق توسعه پايدار بر مشارکت مردم دانست و با تشريح پيام بهداشتی بهبود ايمنی مواد غذائی ، از مزرعه تا سفره گفت: مصرف مواد غذايی ناسالم سالانه موجب مرگ 2 ميليون نفر در جهان شده و بيشتر اين جمعيت کودکان هستند و ايشان رعايت ايمنی زنجيره توليد مواد غذائی را از کشاورزان و توليد کنندگان به فروشندگان و مصرف کنندگان بسيار مهم ارزيابی نمود.

فدايی به دانش آموزان توصيه کرد که به خانواده های خود تاکيد کنند سبزيجات را ضد عفونی و مواد غذايی را پاک و تميز کنند و مواد غذائی خام و پخته را جدا از هم نگهداری نموده و مواد  غذايی را بطور کامل بپزند و غذاهای فاسد شدنی را حتما در يخچال نگهداری نمايند و از آب آشاميدنی سالم و مواد اوليه سالم استفاده کنند. 

مدير شبکه بهداشت و درمان آزادشهر در خصوص برنامه های طرح تحول سلامت در 8 بند که شامل: برنامه کاهش ميزان پرداختی بيماران ، برنامه ترويج زايمان طبيعی، ارتقاء کيفيت هتلينگ در بيمارستانهای دولتی، برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تعرفه های خدمات سلامت، حضور پزشکان مقيم در بيمارستانهای دولتی، ارتقاء کيفيت ويزيت پزشکان و ارتقاء خدمات اورژانس ميباشد، با توجه به پيام هفته سلامت امسال ( عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت ) بياناتی را ايراد فرمود.

مفيدی رئيس آموزش و پرورش آزادشهر،ضمن قدر دانی از تعامل بين آموزش و پرورش و بهداشت مدارس در شبکه بهداشت ،گفت: خيلی از خانواده ها از مضرات فست فودها و غذاهای ناسالم آگاه نيستند ، و همين شعارها و برنامه های هفته سلامت است که ذهن دانش آموزان را نسبت به مضرات اين نوع غذاها آگاه می سازد و اين پيام های بهداشتی توسط دانش آموزان به خانواده ها منتقل ميشود و شاهد تغيير خوب عادات غذائی درخيلی از خانواده ها درمصرف کم نمک و روغنها و رژيم غذائی سالم هستيم.

 در ادامه با اجرای نمايش و سرود با مضامين شعار اين هفته ( ايمنی غذا از مزرعه تاسفره) توسط دانش آموزان اين مدرسه و توزيع پمفلتها و تراکت های آموزشی هفته سلامت در بين دانش آموزان و توزيع صبحانه سالم مراسم آغاز گردید.

 

زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

 

زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

 

زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

 

زنگ سلامت در شهرستان آزادشهر نواخته شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 1337
  • کد خبر : 8095