عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

فرماندار در اولین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول در سال ۱۴۰۰

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

 اولین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول در سال ۱۴۰۰ با حضور فرماندار، ائمه جمعه شهرهای علی آباد کتول مزرعه کتول، نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی و روسای دستگاه‌های اجرایی در سالن علامه جعفری دانشگاه  اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول: فرماندار با اشره به نقش مدیران دستگاههای اجرایی و نحوه مدیریت ادارات، افزود :مدیریت ویژگی های مهمی دارد، ولی مهمترین ویژگی آن از خود گذشتن است و کسی که در زمان مدیریت  از خود گذشتگی داشته باشد، در کارها موفق خواهد بود. مدیر بایستی از خود بگذرد و خود را وقف مردم کند، همانطور که شهدا با ازخودگذشتگی برای مردم و کشور به درجات رفیع نائل آمدند.
وی درادامه ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه وآرزوی خیر و برکت و سلامتی  برای همه مدیران دستگاه‌های اجرایی ، با اشاره به مشکلات کشور در سال ۹۹ اذعان داشت: سال ۹9 یکی از بدترین سالهای کاری همه ما بوده،هم شیوع ویروس وهم شرایط تحریم کام مردم ما را تلخ نمود.
در این سال بر اثر تحریمها، دولت از لحاظ بودجه‌ای خیلی تحت فشاربوده وبه تبع آن مردم نیزروزهای سختی راسپری کردند، بدون درآمد نفتی مناسب ،کشوررا اداره کردن واقعا سخت است،چون محوریت همه اموربا دولت است،همه گرفتاریهای بوجودآمده برای کشورومردم به اسم دولت تمام میشود.
ولی بایستی کارهای زیربنایی و مهمی که درحوزه‌های مختلف و باتوجه به تحریمها در این دولت انجام شده است، به اطلاع مردم رسانده شود، ولی چون مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم بوده این اموروخدمات به چشم نیامده است، پس وظیفه دستگاههای اجرایی است، تا خدماتی که دولت انجام داده را برای مردم منعکس کنند.
باید خدمات دولت به سمع و نظر مردم برسد، چون خدمات دولتها دردوره های مختلف،خدمات نظام است و نباید به خاطر اختلافات سیاسی و تنگ نظری،خدمات دولت (که همانا خدمات نظام است) نادیده گرفته شود.
درهمین شرایط(تحریمهای ظالمانه) کارهای بسیار مهمی درسطح کشور انجام شده، درحوزه حمل و نقل(ریلی و جاده ای)،حوزه‌های درمانی و بهداشتی و ... اقدامات و گامهای موثری برداشته شده که قابل قیاس با گذشته نیست، بعنوان مثال در حوزه راه آهن، میزان گسترش خط آهن در این دولت به اندازه اجرای خط آهن از اول انقلاب بوده است و یا حوزه کشاورزی ، میزان زهکشی اراضی در استان گلستان از اول انقلاب ۳۰ درصد بوده و فقط در این دولت ۴۰ درصد دیگر  اراضی زهکشی شده است.
ولی چون این خدمات به درستی اطلاع‌رسانی نشده،دشمن خدمات دولت را وارونه جلوه می دهد،چون میخواهد مردم را از نظام ناامید کند و یک عده هم درداخل کشور، ندانسته با آنها همراهی میکنند.
ما باید قدردان ملت باشیم،چون آنها ثابت کرده اند که همیشه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و و دراین شرایط به فرموده مقام معظم رهبری بایستی فضای کشور را برای مردم امیدبخش کرد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان علی آبادکتول، با توجه به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها به مشارکت مردم اشاره و تاکید داشتند و ازمردم خواستند درانتخابات که نماد وحدت ملی است،مشارکت داشته باشند، چون مردم با وجود تمام مشکلات،  ایران را دوست دارند و میخواهند کشورمان در جهان قوی و با اقتدار باشد . 
دشمن همیشه به دنبال ناامید کردن ودلسرد کردن مردم است و ازمدتها قبل برای انتخابات پیش رو نقشه میکشند، تا مشارکت مردم را کاهش دهند.
  به همین علت انتخابات بسیار مهم است و همه باید به سهم خود برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنیم و انشاالله مجدداً مردم با حضور گسترده و مشارکت بالا کشور عزیزمان را درجهان سربلند می‌کنند. 
 جمالی فرماندار علی آبادکتول، رسانه را یکی از الزامات دنیای امروز دانست و افزود: وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران است که با رسانه‌ها و خبرنگاران ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و بوسیله آنها خدمات دولت و نظام در شهرستان را به نحو احسن به اطلاع مردم برسانند.
 دراین شرایط سخت ناشی ازتحریم وبیماری کرونا، باید به مردم امید بدهیم وازهمه ظرفیتها دراین راه استفاده نماییم،رسانه ها و خبرنگاران یکی از این ظرفیتها هستند، که بایستی به طریق مطلوب از آنها بهره ببریم. باید با تقویت ارتباط با رسانه ها خدمات دستگاههای اجرایی شهرستان که همانا خدمات  نظام است را به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه برخی مدیران با عدم ارتباط با رسانه ها باعث می‌شوند، تا مردم از خدمات نظام بی خبر بمانند. 
 رئیس شورای اداری شهرستان با اشاره به نقش روابط عمومی ادارات در تسهیل امور، گفت: درصدد تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومیهای ادارات شهرستان با محوریت روابط عمومی فرمانداری هستیم، تا وظیفه نظارت و  ارزیابی رسانه‌ای ادارات را انجام دهند . 
 شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان،بایستی ضمن رصد کردن مدیران دستگاههای اجرایی(درارتباط با رسانه ها، خبرنگاران و در نهایت ارتباط با مردم) در تقویت این ارتباطات و اطلاع رسانی به   موقع گزارشات و اقدامات ادارات شهرستان،ایفای نقش کنند، زیرا ارتباط با رسانه‌ها وظیفه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است و مدیران باید عملکرد و اقدامات خود را گزارش داده و به طرق مختلف به اطلاع مردم برسانند .
قطعاً  مدیرانی که ارتباطی با رسانه ها ندارند و در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه  فعالیت نمی‌کنند، در ارزیابی آنها لحاظ خواهد شد، زیرا با عدم اطلاع‌رسانی مردم فکر می‌کنند که حتماً کاری انجام نشده که اطلاع رسانی نمی شود.
رئیس ستاد کرونا شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به شرایط زرد شهرستان ازحیث بیماری کرونا، خاطر نشان کرد:
 درسته که شرایط شهرستان ما زرد است ولی نبایدخوشبین وبیخیال بود،چه بسا درطی روزهای آینده شرایط تغییرکند،چون شرایط شهرستانهای همجوار ما قرمز و نارنجی است.
 وی ازهمه مردم ومسئولین تقاضا نمود، بارعایت پروتکلهای بهداشتی و یک عزم جدی ، به گونه ای رفتارکنند تا شرایط بهبود یابد.
 رئیس ستادخدمات سفرشهرستان،بااشاره به ظرفیتهای گردشگری و منابع طبیعی علی آبادکتول،گفت: علاوه برظرفیتهای گردشگری وطبیعی،علی آبادکتول ازلحاظ نیروی انسانی نیز یک ظرفیت مناسب و قوی دارد که میتواند در کنارهمه ظرفیتها ، محور توسعه شهرستان باشد،دانشگاه آزاد اسلامی ازمصادیق تاثیر گذاری درشهرستان است.
 همه دستگاه‌ها می توانند با همکاری دانشگاه، پروژه‌ها وامور اجرایی خودرا برنامه محورکنند،چون تدوین برنامه‌ وبرنامه محوری درکارها و پروژه ها، زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم میکند.
 وی درادامه و درراستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات،گفت: پاسخگویی،تکریم ارباب رجوع وکرامت انسانی وظیفه همه ماست و بایستی محورکاری همه مدیران دستگاههای اجرایی باشد، زیرا باید درپیشگاه مردم وخداوند پاسخگو باشیم و نباید به گونه ای رفتار کنیم، تا مردم دلسرد شوند .
 مردم دراین شرایط، ازمدیران انتظارمعجزه ندارند،ولی تلاش و کوشش رامی‌بینند واگرببینند که مدیران درحال تلاشند ودربین آنها حضوردارند وتکریم شان میکنند، قطعاًآنها نیز همراه خواهند بود.
مدیران شهرستان علی‌آبادکتول پتانسیل مناسبی هستند ودر موضوعات مختلف همراه،ولی انتظار میرود هماهنگیهای بین دستگاهی افزایش یابد و باید سعی شود موضوعات بین دستگاهی درخود شهرستان حل شود.
 درمسائل توسعه شهرستان بایستی باهمدلی و همراهی،بدون هیچ اختلاف نظری وبا روحیه تعاملی،گام برداشته ودرجهت بهبود ارتباطات،چه با مردم و چه رسانه ها و چه سایردستگاهها کوشا بود.
  درخصوص پروژه‌های عمرانی،مدیران گزارش دقیق وکاملی از وضعیت پروژه ای واعتباری دستگاه‌ خود، آماده و به فرمانداری ارسال کنند، تا برای جذب اعتبارات دراین ماههای پایانی دولت اقدام نماییم.
 وی درپایان ازضرورت هماهنگی درکارها وامورات شهرستان با فرمانداری گفت واذعان داشت: فرمانداری باید از امورات دستگاه‌ها مطلع باشد و شخص فرماندار در جریان همه امور ادارات ، از حضورمدیران کل استانی در شهرستان گرفته تا مرخصی و ماموریت و در نهایت پیگیری پروژه ها و اعتبارات، قرار گیرد.
 مدیران نسبت به حضور به موقع درجلسات، خصوصا جلسات شورای اداری، حساسیت داشته باشند وملاقات عمومی بامردم را جدی بگیرند.
 مدیران شهرستان باید ازمفاد کلیات بودجه 1400 کشور مطلع باشندو ردیفها وپیوستهای آن را به دقت مطالعه کنند تا بتوانند، به استناد پیوست بودجه،نسبت به تعریف پروژه درحوزه کاری خود اقدام کنند.
رحمت الله نوروزی نماینده مردم شریف شهرستان علی آباد کتول وبخش کمالان درمجلس شورای اسلامی نیر دراین جلسه گفت: دشمن نقشه های مختلفی را بر علیه ملت ایران پیاده کرده و درهیچ یک موفق نبوده و بهمین خاطر ، چند سالی است که حوزه اقتصاد و سفره مردم را هدف قرار داده، ولی ره به جایی نمیبرند چون مردم ما بزرگوارتر از این هستند که نظام و انقلاب را تنها بگذارندوهمیشه پشتیبان نظام و کشور بودند.
هدف گذاری مجمع نمایندگان استان، افزایش سرمایه‌گذاری در سطح استان بوده‌ و بنده نیز پیگیر جذب سرمایه گذار درشهرستان هستم تا بدینوسیله ، بتوانیم سرانه اشتغال و تولید استان و شهرستان را بالا‌ببریم .
امروز اولویت شهرستان،استان وکشورکارجهادی است وبه همین جهت،بایدباکنارگذاشتن اختلافات برای توسعه شهرستان گام برداریم
تقاضا داریم ،مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان و افزایش تولید و اشتغال با سرمایه‌گذاران همکاری کنند و درپاسخ به استعلامات تعجیل نمایند.
بیاید با کمک هم، برای قوت نظام ،قوت شهرستان و قوت مردم دراین شرایط سخت تلاش کنیم. 
باید درب اتاق مدیران برای مردم باز باشد وبا مردم درنهایت  احترام وروی گشاده برخورد شود زیرا خدمت به مردم افتخاراست.
دشمنان قسم خورده نظام به دنبال دلسرد کردن و ناامید کردن مردم و به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند تا به نظام ضربه بزنند و این موضوع وظیفه همه مسئولین را دو چندان میکند و بایستی با آگاهی بخشی ،کار مضاعف و گزارش خدمات نظام،مردم را به حضور درانتخابات ومشارکت حداکثری تشویق نمود.
حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه علی آبادکتول: مردم این انقلاب را به وجود آورده و به پیروزی رسانده اند وخود مردم نیز این انقلاب را نگهداری می‌کنند. مسئولین بایستی با مردم همراه باشند و هیچ وقت مردم را به کارهایی که زیبنده نیست وادار نکنند، که این ظلم بزرگی  به آنهاست.
حفظ این نظام وظیفه همه ماست و یکی از این را‌هها حضور و مشارکت در انتخابات است .از مسئولین میخواهیم که نسبت به بیت المال حساس ودرهزینه کردن بودجه‌های دستگاه‌ها حساسترباشند، دربرخورد با متخلفین وکسانی که مانع تراشی می‌کنند قاطع باشند تا تولید و اشتغال افزایش یابد.
 مردم زمانی این رفتارها،حساسیت و قاطعیت را از مسئولین ببینند، به حرف آنها توجه کرده و در امور جاری با رغبت مشارکت میکنند.
 دراین جلسه سرهنگ زمانی فرمانده سپاه، دکترنظری مدیریت شبکه بهداشت و طبرسا رئیس میراث فرهنگی وگردشگری به ارائه گزارش درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی وطرحهای محرومیت زدایی در ایام نوروز، وضعیت کرونا واقدامات شبکه بهداشت در آستانه سال نو و تعطیلات نوروز و اقدامات ستاد خدمات سفر شهرستان در ایام نوروز پرداختند.
 در پایان جلسه به مناسبت سال نو، هدیه نفیسی (قرآن مجید) از طرف فرماندار به اعضای حاضر در جلسه اهداء شد .


مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

   

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

 

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

 

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند

 

مردم بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات، کشور عزیزمان را در جهان سربلند می‌کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .