عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر برگزار شد


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر برگزار شد

 پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آزادشهر با دستورکار آسیب های اجتماعی با رویکرد کاهش خشونت و افزایش مدارای اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و درمان، بزرگداشت ۱۴آبان روز فرهنگ عمومیو تشکیل شورای فرهنگ عمومی در نگین شهر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، ملک حسینی فرماندار آزادشهر در این جلسه گفت: اجرای دقیق و کامل دستورالعمل فرهنگ عمومی باید در ادارات نهادینه شود و مدیران دستگاهها خود باید در گام اول در راستای اجرای آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار و نائب رییس شورا با عنوان این مطلب که باید برای شناسایی معضلات و مقابله با آن‌ها ادارات و نهادهای مرتبط برنامه‌ای مدون طراحی کنند افزود: با برنامه‌ریزی‌های صحیح، درست و جامع در حوزه آسیب‌های اجتماعی، می‌توان از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کرد و باعث کاهش آسیب هایی همچون اعتیاد، خشونت و... در جامعه شد.

 ملک حسینی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ عمومی باید تمهیداتی اتخاذ گردد که ارزش هایی که از گذشته وجود داشته و کم رنگ شده، مجدد احیا و در حفظ ارزشهای موجود نیز تلاش صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ یک مقوله گسترده است و در حال حاضر می طلبد که موضوعات مرتبط با فرهنگ که اولویت بیشتری دارند و مقتضیات جامعه امروز هستند را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم و پیگیری کنیم .
فرماندار شهرستان آزادشهر در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بعنوان یکی از رسالت های شورای فرهنگ عمومی افزود : ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی و ایرانی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه امروز تاثیر بسزایی داشته باشد .

 حجت الاسلام شهابی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی ضمن خیر مقدم گویی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به وجود آمده توسط دشمنان خارجی و داخلی بسیار نگران کننده است گفت: برای رفع و دفع معضلات و آسیب های اجتماعی همه نهادها باید تلاش کنند.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و حضور جدی دستگاه های فرهنگی در جامعه، یکی از راه کارهای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

حاج آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز بابیان اینکه فرهنگ یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را ضروري عنوان كرد و گفت: همه دستگاه ها فرهنگی باید تلاش کنند سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

در ادامه جلسه دادستان شهرستان بعنوان میهمان ویژه ی جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به احادیثی از ائمه ی اطهار(ع) گفت: غضب عقل آدمی را فاسد می کند و انسان را از کار صحیح دور می سازد ایشان ضمن برشمردن عواقب خشم و غضب، منشا بیشتر جرائم را خشونت عنوان کرد و راهکارهای تخصصی پیرامون موضوع مذکور ارائه نمود.

ابتدا این جلسه طیبه رجنی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن قرائت دستور کار جلسه و ارائه  توضیحاتی پیرامون آن گفت: بحث آسیب های اجتماعی نیاز به توجه علمی و همه جانبه نهادهای فرهنگی و اجتماعی دارد لذا تشکیل کارگروه تخصصی و علمی پیرامون موضوع مذکور بسیار مهم است.

 در پایان هریک از اعضای شورا مطالبی را پیرامون دستور کار جلسه عنوان داشته و مصوباتی به تصویب رسید.

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 186
  • کد خبر : 86631