عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آزادشهر برگزار شد

به ریاست فرماندار آزادشهر :

جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آزادشهر برگزار شد

جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آزادشهر برگزار شد

فرماندار آزادشهر گفت : نان باکیفیت مهمترین مطالبه عمومی مردم است بنابراین ضروریست تا نانوایان در پخت نان با کیفیت اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آزادشهر با بیان اینکه بازرسی های مستمر از نانوایی‌ها برای پخت نان با کیفیت و فروش نان توسط دستگاه‌های متولی انجام شود، گفت: سلامت شهروندان، متصدیان نانوایی ها و خانواده آنان باید در اولویت باشد و پروتکل های بهداشتی ابلاغی در نانوایی ها هم توسط متصدیان نانوایی ها و هم توسط خود مردم بخوبی رعایت شود.

ملک حسینی فرماندارشهرستان آزادشهر اظهار داشت: عمده نانوایان دلسوز بوده و عملکرد خوبی در پخت نان باکیفیت برای مردم دارند، اما لازمست همه نانوایان رعایت موارد مربوط به پخت نان با کیفیت را مد نظر قرار دهند.

 وی با اشاره به کار ارزشمند نانوایان و دشواری این شغل و بیان اینکه در گذشته نانوایان با تقدس و اعتقاد در این حرفه فعال بودند و چند ساعت قبل از طلوع خورشید برای ورآوری خمیر نان اقدام می کردند، افزود: ضروریست تا این فرهنگ سنتی ارزشمند بار دیگر پررنگ شود البته هستند نانوایانی که اکنون با وجدان و انضباط کاری در این حرفه مشغول بوده و نان با کیفیت تحویل مردم می دهند.

فرماندار شهرستان آزادشهر رعایت بهداشت در نانوایی ها و پخت نان را بسیار حائز اهمیت عنوان و خاطر نشان کرد: شاخص های بهداشتی در پخت نان باید لحاظ شود که در این باره نظارت و کنترل در نانوایی ها باید توجه جدی شود.
وی  با بیان این که نیروی انسانی شاغل در نانوایی ها باید از مهارت های لازم برخوردار باشد، اضافه کرد: نیروی انسانی دارای مهارت در ارائه نان با کیفیت به مردم نقش مهمی دارد بنابراین آموزش این قشر باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان آزادشهر با تاکید بر این که نانوایی ها باید از پروانه کسب برخوردار باشند، اظهار داشت: نانوایی واحد صنفی مهمی است، باید حتما از پروانه فعالیت برخوردار باشد.
در ادامه نظارت دقیق بر نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و همچنین تعیین میزان سهمیه و روش تفکیک آرد توزیعی در بخش های آزاد ویارانه ای از موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
 

جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آزادشهر برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 198
  • کد خبر : 87009