عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد قدرتمند فعال شهرستان موجب پرهیز از موازی کاری می شود

معاون استاندار و فرماندارویژه

استفاده از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد قدرتمند فعال شهرستان موجب پرهیز از موازی کاری می شود

استفاده از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد قدرتمند فعال شهرستان موجب پرهیز از موازی کاری می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گفت: برای پرهیز از موازی کار باید از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد قدرتمند فعال شهرستان برای اجرای امور مختلف فرهنگی، عمرانی و اقتصادی متناسب با نیاز گنبدکاووس استفاده کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی گفت : بهره‌گیری از نخبگان و نمایندگان ادارات فرهنگی و اجتماعی شهرستان در تدوین سند راهبردی برنامه‌های فرهنگی، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص سرانه فرهنگی شهر برای فعالیت فرهنگی محور، برنامه ریزی و تدوین طرحی جامع و پایدار به همراه تقویم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محور، اهتمام جدی برای تقویت ارتباط دوسویه فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر و مسوولان شهری در نشست‌های منظم فصلی، توجه به گسترش زیرساخت‌های فرهنگی مانند فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین مصوبات پیشنهادی در نشست امروز بود.
امام جمعه گنبدکاووس گفت: جهت‌گیری امور اجرایی از جمله در مسائل فرهنگی باید توجه به رویکردهای انقلابی و حذف تجمل‌گرایی باشد و تشریفات محوری میان مردم و مسوولان فاصله ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: عدالت محوری جزو اصول اساسی انقلابی‌گری است که باید شاخص برخورداری آن میان ساکنان همه مناطق تعریف شده و مطابق با آن برای حل مشکلات محلات تلاش کرد.   
وی با تاکید بر نگاه عدالت محور برای توسعه شهری اظهارداشت: گسست فرهنگی در گنبدکاووس غیرقابل انکار است و از تاریخ کهن این دیار چیزی جز برج گنبد باقی نمانده که در این شرایط باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نگاه عدالت محور به تمام نقاط شهر برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ کهن منطقه برنامه ریزی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین الگوی درست از شادی و نشاط اجتماعی را خواستار شد و گفت: در حال حاضر برخی اقدامات ناهمگون با فرهنگ اسلامی - ایرانی به بهانه شادی برپایه توجه به غریزه، در جامعه ترویج می‌شود که نمونه آن پخش فیلم‌های کوتاه از شروع کلاس درس با حضور معلم چادری در حال رقص و یا اجرای برنامه‌ کمدی با کلمات غیر اخلاقی است.
شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت که در دوره جدید مدیریت شهری به دنبال توسعه فرهنگی و اجتماعی نقاط گوناگون این شهر توجه ویژه خواهد شد.
سیدعلی اصغر موسوی اظهارداشت: شهرداری گنبدکاووس از همکاری تمام ادارات فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی برای اجرای برنامه‌های توسعه محور با رویکرد فرهنگی استقبال می‌کند.
وی همچنین گفت که ساخت المان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده و تا یک ماه آینده در میدان امام حسین(ع) شهر نصب خواهد شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 176
  • کد خبر : 87079