عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت رادار هواشناسی گنبدکاووس تخصیص یافت


۴۰ میلیارد ریال برای ساخت رادار هواشناسی گنبدکاووس تخصیص یافت

۴۰ میلیارد ریال برای ساخت رادار هواشناسی گنبدکاووس تخصیص یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: امسال از محل اعتبارات استانی ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت ابنیه رادار هواشناسی گنبدکاووس اختصاص یافت.
 رسول حسام روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس اظهارداشت: راهدار هواشناسی گنبدکاووس یکی از پروژه‌های مهم استان است و تجهیزات موردنیاز آن توسط سازمان هواشناسی خریداری شده و هرچه زودتر باید ساختمان موردنیاز برای نصب تجهیزات ساخته شود.
وی با بیان اینکه ساخت رادار هواشناسی گنبدکاووس از بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، گفت: استاندار گلستان به تازگی در نشست با رییس سازمان مدیریت بحران کشور مساله کمبود اعتبار برای اجرای ساختمان این پروژه را مطرح کرد و پیشنهاد تامین ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که در صورت موافقت در کمترین زمان به نتیجه خواهد رسید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: در حوزه آمادگی و پیشگیری از آنجایی که اعتبارات در قالب بودجه سنواتی لحاظ می‌شود پیگیری‌هایی صورت گرفت تا دستگاه‌های اجرایی استان پروژه‌های آمادگی و پیشگیری پیشنهادی سال ۱۴۰۱ را به وزارتخانه مربوطه خود اعلام کنند تا از طریق وزارتخانه به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس شود و در نهایت سازمان برنامه و بودجه پس از بررسی‌، پروژه‌های مورد تایید در لایحه بودجه سال آینده را لحاظ کند.
حسام یادآورد شد: امسال این مسیر طی شد و بعضی از اقدامات آمادگی و پیشگیری استان از بودجه سال ۱۴۰۰ بهره‌مند شدند به عنوان مثال در بحث تنش آبی اعتبارات خوبی در راستای تامین آب آشامیدنی و مشکلات آب کشاورزی به استان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در پیوست بودجه امسال پنج هزار میلیارد ریال برای سیلاب‌های شهری کشور پیش بینی شده که شهرداری‌های دارای مطالعات آب‌های سطحی که اطلاعات خود را در سازمان شهرداری‌ها ثبت کردند می توانند از این اعتبار بهره‌مند شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: امیدواریم با توجه به اینکه گلستان بر اساس آمار و ارقام جزو پنج استان نخست حادثه خیز در حوزه سیل است معاون عمرانی استانداری و شهرداری‌های استان بتوانند بهره‌مندی لازم را از بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه سیلاب شهری داشته باشند.
حسام با اشاره به مطرح شدن دغدغه‌هایی در راستای کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان آتش نشانی شهرستان گنبدکاووس، افزود: در بحث اطفای حریق عرصه‌های جنگلی اعتباراتی به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده که پیگیر هستیم این اعتبارات مصوبه دولت را اخذ کند و بتوان از آنها برای ارتقای تجهیزات حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، منابع طبیعی و محیط زیست استان استفاده کرد.
وی بیان کرد: همچنین در حوزه لایروبی‌های درون شهری با پیگیری‌های انجام شده سازمان مدیریت بحران ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کل کشور به سازمان برنامه بودجه پیشنهاد داده که اگر در هیات دولت مصوب شود از این میزان اعتبار استان هم سهم بری خواهد داشت.
وی افزود: همکاری لازم برای ایجاد ستاد تجهیزات فرعی ستاد مدیریت بحران شرق گلستان در گنبدکاووس که طبق گفته مسوولان شهرستانی در نشست با مسوولان استانی مورد تایید قرار گرفته، خواهد شد.
رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس در این نشست گفت: از اول مهر تا امروز ۷۶ میلی‌متر بارندگی در شهرستان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و دمای هوا در این ۲ ماه نسبت به دوره دراز مدت ۲ درجه خنکتر بود.  
منصور فرشاد افزود: تجهیزات رادار هواشناسی گنبدکاووس از ۲ سال قبل خریداری و مشاور پروژه انتخاب شده و مراحل لازم برای گرفتن پروانه ساخت در حال انجام است.
به گفته وی ساختمان رادار هواشناسی در زمینی به مساحت هزار متر مربع با برآورد ۱۲۵ میلیارد اعتبار ساخته می‌شود.
خلیل رجبلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس در این نشست گفت: از مجموع ۴۱۳ نانوایی فعال در مناطق شهری و روستایی شهرستان تاکنون ۵۶ نانوایی دوگانه سوز شدند و همچنین ۶۰ خبازی متقاضی دریافت تسهیلات برای دوگانه سوز کردن واحدهای خود هستند.
محمدعلی عربگلو، مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس در این نشست گفت: این شهرستان شرایط خوبی را در تامین برق برای زمستان ندارد و مردم برای پیشگیری از قطعی برق باید مصرف گاز و برق خود را مدیریت کنند.
فرشید رحمانی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: امسال کارگاه اطفای حریق در ۱۴ روستای با احتمال آتش سوزی در شهرستان برگزار شد و با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون در سطح اراضی ملی گنبد آتش سوزی جدی شکل نگرفته است.
وقوع سه فقره آتش سوزی به وسعت ۲ هزار متر مربع در مناطق حفاظت شده، برگزاری کلاس‌های آموزشی اطفای حریق برای کارکنان محیط زیست، لزوم تخصیص اعتبار برای مبارزه با ملخ و نیاز به خریداری یک دست لباس غواصی برای آتش نشانی گنبد به منظور کمک به افراد دچار غرق شدگی در شرق استان از دیگر مسائل مطرح شده در نشست امروز بود.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 400
  • کد خبر : 87515