عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اهل سنت گلستان به خاندان پیامبر (ص) وفادار هستند

امام جمعه گنبدکاووس:

اهل سنت گلستان به خاندان پیامبر (ص) وفادار هستند

اهل سنت گلستان به خاندان پیامبر (ص) وفادار هستند

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به تلاش دشمنان برای دامن زدن به برخی مسائل اختلافی بین اقوام و مذاهب گفت که اهل سنت گلستان به خاندان پیامبر (ص) وفادار هستند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد روز دوشنبه در نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع) در گنبدکاووس ضمن تاکید بر محبت اهل سنت به پیامبر و اهل بیت ایشان بیان کرد: بر همین اساس زیارت حضرت یحی بن زید (ع) میان اهل سنت گلستان رواج دارد.
وی بیان کرد: اهل سنت اعتقاد دارد اگر کسی به پیامبر محبت داشته باشد اما به اهل بیت ایشان کم توجهی نماید باید در ایمان خود تجدید نظر کند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: امامزاده یحیی بن زید (ع) که از خاندان نبوت هستند جوانی ۱۸ ساله بود که در مقابل ظلم ایستاد و ناجوانمردانه به شهادت رسید که پیام شهادت ایشان برای ما ایستادگی برابر ظلم‌ و استکبار است.
آخوند نوریزاد با تاکید دوباره بر زیارت اهل بیت پیامبر و امامزادگان افزود: اهل سنت زیارت خاندان نبوت را افتخار و مایه عزت و سربلندی در دنیا و آخرت می داند.
وی همچنین با بیان اینکه اساس دین اسلام توحید و وحدت کلمه است: افزود: حفظ وحدت و همبستگی و اخوت و برادری مورد تاکید دین مبین اسلام و پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان است.
همچنین امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان نخستین کنگره ملی یحیی بن زید (ع) گفت: این همایش مقدمه ای برای شناخت بیشتر این امامزاده و در راستای ترویج و تببین بیانیه گام دوم انقلاب است.
حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: امامزاده یحیی بن زید (ع) و خاندان زید از سلاله پاک پیامبر هستند و در سراسر جهان از جمله کشورهای آسیای میانه، قفقاز، عراق، یمن و ایران ، مورد تعظیم و احترام قرار دارند.
وی افزود: این امامزاده از قدیم الایام مورد احترام اهل سنت منطقه بوده و به آن "قرانکی امام" می گویند.
قرانکی در زبان ترکمنی به معنی تاریکی است چون در قدیم بخشی از مسیر رسیدن به امامزاده یحیی بن زید (ع) در تاریکی قرار داشت به این نام مشهور شد.
ترابی گفت : این امامزاده می تواند پایگاهی برای ترویج حب به اهل بیت و زمینه ساز الفت بین مسلمانان در کشورهای منطقه باشد.
نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع) امروز دوشنبه باحضور مهمانان داخلی و خارجی در شهرستان مرزی گنبدکاووس آغاز به‌کار کرد

اهل سنت گلستان به خاندان پیامبر (ص) وفادار هستند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 247
  • کد خبر : 89043