عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار گنبدکاووس: فضای مجازی بستر مناسب نشر گفتمان انقلاب و جهاد تبیین است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

فرماندار گنبدکاووس: فضای مجازی بستر مناسب نشر گفتمان انقلاب و جهاد تبیین است

فرماندار گنبدکاووس: فضای مجازی بستر مناسب نشر گفتمان انقلاب و جهاد تبیین است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس گفت: فضای مجازی بستر مناسبی برای فرهنگ سازی و آموزش است که به شرط تولید محتوا می تواند در نشر گفتمان اسلام، انقلاب و جهاد تبیین نقش‌آفرینی کند.
مهدی دهرویه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس یکی از آسیب های مهم فضای مجازی در شرایط فعلی را نبود محتوای مناسب دانست و اظهار داشت: صحت و نادرستی بخش زیادی از مطالب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قابل ارزیابی و تفکیک نیست.
وی در ادامه بیان واقعی چالش‌ها و مسائل بخش‌های گوناگون به خصوص در حوزه فرهنگ عمومی از سوی مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی و ارائه راهکار و داشتن برنامه برای رفع آن را ضروری دانست و گفت: این گونه جلسات محلی برای بیان جزییات مسائل و چالش‌های احتمالی شهرستان است تا با خرد جمعی برای رفع آن راهکار پیدا شود و تا زمانی که مشکلات در قالب نظام مساله مطرح نشود نمی‌توان به رفع آن امیدوار بود.
وی با تاکید بر ضرورت داشتن پیوست فرهنگی برای همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افزود: با داشتن پیوست فرهنگی و اهتمام به آموزش افراد از کودکی تا بزرگسالی بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف رفع می‌شود.
فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: در حوزه تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب اگر قرار است کاری صورت گیرد، دانشگاه‌ها باید پیشگام و راهکار ارائه دهند و یا در حوزه جهاد تبیین رسانه‌ها، نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و جامعه هدف آنها باید فعال شوند.
وی گفت: گنبدکاووس یک شهرستان خاص از جهت تنوع اقوام، مذاهب و فرهنگ‌ها است و برای تقویت و ارتقای وحدت، همدلی، هم افزایی و وفاق در آن نیاز به کارهای فرهنگی بیشتری داریم.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و تشریح برخی برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده برای تعدادی از مناسبت‌های ماه ضیافت الهی مانند شب‌های قدر، عزاداری روز شهادت امام علی (ع) و برگزاری نماز عید فطر، برضرورت بهره گیری از فضائل این ماه تاکید کرد.
حجت الاسلام محمود ترابی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان را اقدام قاطعانه رییس جمهور دانست و اضافه کرد: مدرسه و دانشگاه از ارکان مهم در فرهنگ سازی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.
حجت الاسلام ترابی ادامه داد: برای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب باید به ظرفیت‌های منطقه از جمله پرورش اسب، شتر و بخش کشاورزی به روش‌های علمی و نوآورانه (دانش بنیان) توجه کرد و راه اندازی رشته‌های مرتبط با این ظرفیت‌ها در مراکز آموزش عالی را در دستور کار قرار داد.
همچنین در این جلسه که با موضوع تحقق شعار سال، جهاد تبیین و امیدآفرینی برگزار شد، برخی روسای ادارات و نهادهای گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 398
  • کد خبر : 91480