عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار گنبد: باید با بصیرت، تمسک به ائمه، ایمان و آگاهی تحقق جهاد تبیین مورد توجه همگان قرار گیرد


فرماندار گنبد: باید با بصیرت، تمسک به ائمه، ایمان و آگاهی تحقق جهاد تبیین مورد توجه همگان قرار گیرد

فرماندار گنبد: باید با بصیرت، تمسک به ائمه، ایمان و آگاهی تحقق جهاد تبیین مورد توجه همگان قرار گیرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: تلاش دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مسیر غلط دادن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است لذا باید با بصیرت، تمسک به ائمه، ایمان و آگاهی تحقق جهاد تبیین مورد توجه همگان قرار گیرد.
مهدی دهرویه با بیان اینکه مسوولان به طور قطع در حوزه‌های تخصصی خود به توفیقات به دست آمده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون واقف هستند، افزود: باید تمام این دستاوردها در مقایسه با قبل از انقلاب در جامعه تبیین شود.
وی اظهارداشت: تشکیل گروه‌های فضای مجازی توسط مدیران برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های هر حوزه، برگزاری نشست‌های تخصصی و بصیرتی، استفاده از ظرفیت حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز دینی و رسانه‌ها برای بیان دستاوردها، تقویت جایگاه هویت ایرانی اسلامی با الگوگیری از بصیرت شناسی حضرت امام خمینی(ره) و معرفی نمادهایی از هویت ملی دینی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند به جهاد تبیین در جامعه کمک کند.
فرماندار گنبدکاووس با اشاره به جنگ نرم دشمنان، گفت: لازم است با فعال سازی کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی، مصادیق هجمه‌های جنگ نرم دشمنان در شهرستان استخراج و برای مقابله با آن محتوای مناسب تولید شود.
کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی شهرستان از ۸۰ درصد قبل از انقلاب الان به ۹۸.۱۳ رسیده و همچنین قبل از انقلاب ۴۸ مدرسه دولتی و هشت مدرسه خیرساز در گنبد وجود دارد که در طول چهار دهه گذشته ۱۷۸ مدرسه دولتی و ۱۲۴ مدرسه خیرساز دیگر هم ساخته شد.
وی افزود: یکشنبه هفته آینده عملیات ساخت مدرسه روستای امیدیه این شهرستان از محل طرح آجر به آجر آغاز خواهد شد
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه محلات مسجد محور، گفت: پیش‌نیاز جامعه دینی، مسجد محوری است و تا مساجد به حد کافی ساخته نشود این هدف محقق نخواهد شد.
حجت الاسلام محمود ترابی در نشست شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس با محوریت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با رویکرد بصیرت افزایی، اظهارداشت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، باید از طریق دستگاه‌های فرهنگی ۲ حرکت بزرگ محله‌های مسجد محور و خانواده محوری در جامعه ساماندهی شود.
وی افزود: اگر بناست جامعه‌ای پاک داشته باشیم باید مساجد در هر محله به تعداد کافی ایجاد شود به طوری که هر خانواده در محله خود صدای اذان را به راحتی بشود و فعالان حوزه فرهنگی مردم را به سمت حضور در مساجد سوق دهند.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: کشورهای غربی بعد از آسیب دیدن از فروپاشی خانواده‌ها امروزه به دنبال ترویج فرهنگ خانواده محوری و بازگشت بانوان به خانه هستند در صورتی که تاکید اصلی دین اسلام خانواده محوری و تحکیم روابط با انجام صله رحم است.
حجت الاسلام ترابی همچنین با اشاره به قرارگرفتن کشور در محاصره رسانه‌ای دشمنان برای غلط نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، بر توجه به گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برای مقابله با تبلیغات رسانه‌ای شدید دشمنان، مسوولان باید با رویکرد جهادی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دستورکار خود قرار دهند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 385
  • کد خبر : 89429