عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از ظرفیت های مختلف برای پوشش گسترده واکسیناسیون بویژه در روستاها استفاده نماییم

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

باید از ظرفیت های مختلف برای پوشش گسترده واکسیناسیون بویژه در روستاها استفاده نماییم

باید از ظرفیت های مختلف برای پوشش گسترده واکسیناسیون بویژه در روستاها استفاده نماییم

معاون استاندار و فرماندارویژه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس گفت: باید این باور و عقیده در ذهن مردم ایجاد شود که یکی از راههای پیشگیری از کرونا واکسیناسیون است و لازم است دستگاههای اجرایی هم به این باور برسند که با توجه به شیوع احتمالی موج های کرونا واکسیناسیون راه موثری برای پیشگیری است و همه کارکنان ادارت باید نسبت به واکسیناسیون کارکنان خود جدی بوده و بین همکارن راستی آزمایی نمایند .
مهدی دهرویه همچنین افزود: باید هر شهروندی که در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند برای گرفتن هر گونه از خدمات مراحلی را طی کند و تزریق واکسیناسیون یکی از راههای اخذ خدمات بیشتر بخاطر سلامتی عمومی جامعه است .
وی یادآور شد: با توجه به اینکه کنترل بیماری کرونا از حالت اورژانسی خارج شده ولی هنوز خطر کرونا وجود دارد و نباید گرفتار فرسایش و روزمرگی در خصوص نظارت بر تزریق واکسن و رعایت پروتکلهای بهداشتی شد بلکه با یادگیری راههای کنترلی بیماری کرونا را مدیریت کرد و این امر مستلزم نهادینه کردن بهداشت فردی و تزریق واکسیناسیون در آحاد جامعه است .
فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه دهیاران و شوراهای روستاها تا پایان فروردین ماه نسبت به پوشش واکسیناسیون ویژه دز سوم اقدام لازم معمول دارند افزود: بخشداران جلسه ای توجیهی جهت پوشش واکسیناسیون روستاها  با دهیاران و شوراهای روستاها در محل فرمانداری با حضور فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان برگزار نمایند . وی خاطرنشان کرد: شهرداری نسبت به تکمیل پوشش واکسیناسیون هر سه دوز کلیه کارمندان اقدام کنند و  تمامی دستگاههای دولتی و خدمات رسان ارائه هرگونه خدمات را منوط به کارت واکسیناسیون نموده و آموزش و پرورش جلسه توجیهی پوشش واکسیناسیون دانش آموزان  برای مدیران مقطع ابتدایی  در باشگاه فرهنگیان برگزار کند.
وی با تاکید بر اظلاع رسانی واکسیناسیون توسط خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تصریح کرد: بخشداران آمار تفکیکی روستاها را از ستاد مقابله با کرونا استان در خصوص تزریق سه دوز واکسن دریافت  و بعنوان یکی از محورهای ارزیابی عملکرد دهیاران مدنظر قرار گیرد و اتاق اصناف بر مبنای دستور العمل ها و قواعد ستاد مقابله کرونا در حوزه واحدهای صنفی اعمال قانون نموده و تا زمان تحقق پوشش حداکثری واکسیناسیون از برگزاری هرگونه انتخابات اتحادیه ها و یا تجمع به هر عنوانی خودداری و ارائه هر گونه خدمات را منوط به دریافت کارت واکسن نمایند و اداره تعاون ، کارورفاه اجتماعی در خصوص  تکمیل پوشش واکسیناسیون از کارخانجات و مراکز تولیدی ، کارگری بازرسی  و گزارش  به فرمانداری ارائه نمایند. و مرکز بزرگ اسلامی نسبت به اطلاع رسانی علما و روحانیون در خصوص الزام تزریق دز سوم واکسن اقدام و گزارش به فرمانداری ارائه نمایند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 349
  • کد خبر : 91505