عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارکنان ادارات گنبدکاووس باید تا ۲۲ شهریور دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

کارکنان ادارات گنبدکاووس باید تا ۲۲ شهریور دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

کارکنان ادارات گنبدکاووس باید تا ۲۲ شهریور دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس بامهم دانستن تزریق دُز یادآور واکسن کرونا (نوبت سوم یا چهارم) توسط اقشار مختلف مردم با هدف ارتقای سطحی ایمنی جامعه در برابر این ویروس از کارمندان ادارات و نهادهای این شهرستان خواست تا ۲۲ شهریورماه جاری نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
مهدی دهرویه روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گنبدکاووس اظهارداشت: مطابق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن کرونا (نوبت سوم یا چهارم) توسط کارکنان ادارات و نهادها الزامی است و باوجود اینکه بارها اطلاع رسانی شده اما همچنان آمار واکسیانسیون دُز یادآور ازسوی این قشر پایین است.
وی بابیان اینکه مطابق مصوبات ستاد کرونا، کارمندانی که اقدام به تزریق دُز یادآور کرونا نکنند اجازه ورود به اداره را نخواهند داشت و غیبت غیرموجه خواهند خورد، افزود: مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس موظف به نظارت بر واکسیناسیون کارمندان هستند.
دهرویه اضافه کرد: اقشار مختلف مردم گنبدکاووس نیز باید نسبت به تزریق دُز یادآور کرونا اقدام نمایند زیرا برابر مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، از این پس ارائه خدمات اداری منوط به تزریق دُز یادآور و تکمیلی کرونا (نوبت سوم یا چهارم) خواهد بود.
فرماندار گنبدکاووس به در پیش بودن فصل پاییز و زمستان و شیوع بیماری‌های فصلی مانند "آنفلوآنزا"، ادامه داد: تزریق دُز یادآور و تکمیلی واکسن کرونا، سطح ایمنی جامعه را در برابر پیک‌های احتمالی آینده این بیماری افزایش خواهد داد.
وی با تاکید برضرورت توجه و اهتمام جدی اقشار مختلف مردم به‌خصوص کارکنان ادارات و نهادهای گنبدکاووس نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، گفت: باید با شیوه‌های مختلف تبلیغی و اطلاع رسانی، باور عمومی مردم نسبت به اهمیت واکسیناسیون کرونا را در ارتقای ایمنی جامعه افزایش دهیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه میانگین تزریق دُز سوم واکسن کرونا را در این شهرستان ۳۵.۳۱ درصد و دُز چهارم را حدود سه درصد اعلام کرد و گفت: شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۲۳۸ هزار  فرد بالای ۱۸ سال و واجد شرایط تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا دارد.
فرهاد بدیعی افزود: درصد تزریق دُز سوم واکسن کرونا در جامعه شهری گنبدکاووس ۴۵ درصد و دُز چهارم حدود پنج درصد و میزان تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا در جامعه روستایی این شهرستان به ترتیب ۲۷ درصد و ۱.۶ درصد است.  
وی بابیان اینکه هم اکنون ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند ضمن اینکه در پیک هفتم کرونا ۵۸ درصد بیماران بستری را روستاییان تشکیل می‌دادند.  
به گفته بدیعی، از مجموع ۳۴ جانباخته پیک هفتم کرونا در گنبدکاووس، بجز یک مورد بقیه فوت شدگان یا اصلا واکسن کرونا نزده بودند و یا دُز یادآور را تزریق نکرده بودند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، واکسیناسیون را بهترین راه افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و بیان داشت: برخی افراد به خاطر باورهای غلط از زدن واکسن خودداری می‌کنند در حالی که کمترین اثر تزریق واکسن، کاهش مرگ و میر کرونا است که باید مورد توجه قرار گیرد.  
وی همچنین گزارشی از وضعیت تزریق دُز یادآور (نوبت سوم یا چهارم) واکسن کرونا توسط کارکنان ادارات و نهادهای گنبدکاووس ارائه کرد و گفت: میانگین تزریق واکسن در بین کارکنان ادارات این شهرستان ۴۵ درصد است که باید حداقل به بالای ۷۰ درصد برسد.
بدیعی برلزوم همکاری بیشتر کارکنان ادارات و نهادهای گنبدکاووس جهت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: تشویق و ترغیب سایر اقشار مردم این شهرستان هم به تزریق واکسن ضروری است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 213
  • کد خبر : 95405