عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان:

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گفت: منابع انسانی به ویژه قشر جوان در واقع سرمایه حقیقی یک ملت بشمار می‌روند. از طرفی مسئله شناسی، حل مسئله، مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و عمل جهادی توسط جوانان نخبه نیز راه برون ‌رفت از تمامی موانع و مشکلات پیش‌رو در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی جوان حاذق خواه فرماندار شهرستان پیش‌ازظهر دوشنبه (۳۰خرداد) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان که با حضور فرامرزی معاون سیاسی فرماندار، بخشداران، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، سرپرست اداره ورزش و جوانان و تنی چند از مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین و کاربردی‌ترین شیوه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه تدوین برنامه‌های مناسب و جامعه برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان است.

فرماندار گالیکش در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته ازدواج بیان کرد: متاسفانه آمار ازدواج در شهرستان گالیکش با یک روند کاهشی روبرو است، لذا اداره ورزش و جوانان با همکاری تبلیغات اسلامی بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها در هفته ازدواج برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی متنوعی را در سطح شهرستان برنامه‌ریزی نمایند و گزارشی از مستندات برنامه‌های صورت گرفته را نیز به فرمانداری و دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارسال نمایند.

جوان تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه و مشکلات اقتصادی شهروندان انتظار می‌رود بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان مساعدت و همکاری لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه ورزش و جوانان در شهرستان‌ها بیشتر موضوع ورزش مورد توجه قرار گرفته و به طور ناخواسته مسئله جوانان آنطور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان گالیکش جوانان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی هستند که حتی می‌توان در مقیاس استانی و کشوری نیز از آنها بهره‌گیری نمود‌. از همین رو اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تمهیدات لازم به منظور استفاده از نخبگان جوان در جهت تصمیم‌گیری‌های مربوط به این حوزه را اتخاذ و اجرایی نماید.

فرماندار گالیکش تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج نیز می‌تواند ضمن روشنگری و آگاه سازی زوج‌های جوان، ذهنیت آنها را نسبت به مقوله ازدواج و بنیان خانواده تغییر داده و از آسیب‌های احتمالی این نسل جلوگیری نماید.

وی یادآور شد: اداره ورزش و جوانان با همکاری دستگاه‌ها و ادارات شهرستان نظیر بخشداری‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی و غیره و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها به مناسبت هفته ازدواج نسبت به برپایی میز خدمت با موضوع ازدواج و جشن ازدواج آسان در مناطق شهری و روستایی شهرستان برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

حامد ملاحسنی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان نیز در این جلسه گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان مهمترین درگاه ورود دولت به حل مشکلات جوانان است. وظایف و هدفمندی ستاد امور جوانان به گونه‌ای است که مسائل مرتبط در کمیته‌ها جمع بندی می‌شود و سپس در ستاد مطرح می‌گردد.

وی افزود: وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان شناخت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بین اعضای عضو ستاد ساماندهی و تعریف برنامه مشترک برای اعضا می‌باشد. در واقع وظیفه‌ای ترویجی و تبلیغی است و مسیر این ترویج از طریق سمن‌ها است و هرچه سمن‌ها و طرح برنامه‌ها در این شهرستان بیشتر باشد، اعتبارات دریافتی از استان نیز به همان میزان بیشتر می‌شود.

 

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

 

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

 

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

 

جوانان سرمایه‌های حقیقی هر ملتی بشمار می‌روند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 119
  • کد خبر : 93419