عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانکها در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه

بانکها در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند

بانکها در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی بانکهای عامل که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه گنبدکاووس در سال گذشته رتبه اول را در انعقاد پرونده های بانکی تسهیلات مسکن روستایی داشته امیدواریم امسال نیز بانکها در انعقاد قراردادها تا پایان اسفند عملکرد خوبی داشته باشند.
محمدرضا میرنیا گفت: از مجموع ۱۶۵۰سهمیه تسهیلات مسکن روستایی تا کنون ۱۰۰۰ سهمیه ابلاغ شده که بانکها ۳۱ پرونده را انعقاد قرارداد کرده اند و انتظار می رود تا جلسه بعدی شورای مسکن استان که بررسی عملکرد بانکها با حضور استاندار برگزار می‌شود انعقاد قراردادها به ۵۰ درصد برسد وی تضامین این نوع وام را ضامن زنجیره ای با بازپرداخت ۲۰ ساله به صورت قرض الحسنه عنوان کرد وافزود: بانکها با تسهیل در اعطای وامهای مسکن روستایی در سه ماهه پایان سال باید در جذب کامل اعتبارات بویژه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که مصوبه هیئت وزیران است بکوشند تا رتبه شهرستان بهبود یابد‌.
معاون فرماندار ویژه در گزارشی از  سامانه رشد ۸ درصدی شهرستان تسهیلات سفر ۱۰ دی ۱۴۰۱ اظهار داشت: گنبدکاووس در جذب اعتبارات رشد ۸ درصدی، در جایگاه اول استان است و تا کنون تعداد ۹ جلسه در شهرستان با موضوع رشد ۸ درصدی برگزار شد.
میرنیا، اعتبار تخصیصی شهرستان ۲۱۲۶ میلیارد تومان در ۱۱ بانک ملی - کشاورزی - سپه - پست بانک - صنعت معدن - صادرات - کارافرینی امید- تجارت - رفاه - توسعه تعاون - ملت عنوان کرد و افزود: در شهرستان گنبدکاووس به ارزش ۳۳۹۵میلیارد تومان پرونده تشکیل شده که ۶۲٪ بیشتر از سهمیه تخصیصی می باشد و تعداد ۵۲۱ پرونده تشکیل شده که در شهرستان شامل۱۶۴ پرونده جهاد کشاورزی، ۹۷ پرونده اداره صمت، ۱۹ پرونده گردشگری ، ۲۴۱ پرونده در حوزه‌های مراکز غیر انتفاعی فنی و حرفه‌ای حمل و نقل، ورزشی و درمانی است.
وی با بیان اینکه استعلام ۳۵۶ پرونده به مبلغ ۲۴۳۶ میلیارد تومان انجام و وصول شده گفت: از ۳۵۶ پرونده تعداد ۲۵۳ پرونده استعلام مثبت شده در کارگروه شهرستان بررسی، تائید و به کارگروه استان ارجاع شده است.
وی تصریح کرد: از ۵۲۱ پرونده تعداد ۱۰۳ پرونده به جهت مشکل بانکی و مالیاتی و تامین اجتماعی در کارگروه شهرستان در دست بررسی است و تعداد ۱۶۵ پرونده منتظر جواب استعلام سه گانه است.
میرنیا در خصوص تسهیلات بند تبصره ۱۶کمیته امداد امام خینی (ره) نیز گفت: ۱۵ بانک عامل در ۲۴ شعبه از کل اعتبار ابلاغی ۱۰۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، مبلغ ۸۷ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان تخصیص داده شد که ۵۷ درصد آن بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان جذب شده است که میانگین جذب اعتبارات استانی ۶۱ درصد است.
وی در مورد اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: از ۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و یک میلیارد و هفت میلیون تومان آن جذب نشده و به دلیل شناور بودن اعتبارات دیگر شهرستانها جذب کرده اند.
وی بیشترین مشکلات را تاخیر در پاسخ دهی به استعلامات از سوی تامین اجتماعی استان، مراجعات مکرر متقاضیان و پیگیری وضعیت تسهیلات که با توجه به ایام پایان سال و بالا بودن سود تسهیلات سفر که ۱۸ درصد و بدون تنفس است اعلام کرد.
معاون فرماندار ویژه، گنبدکاووس را نگینی درخشان در استان گلستان دانست که با ۲۰۰ روستا و نقطه جمعیتی و مرکزیت خدماتی ، درمانی، آموزشی و تفریحی شهرهای همجوار، و توانمندیها در بخش کشاورزی دام و طیور، گمرک و مرز شهرک صنعتی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و توریزم ورزشی می‌تواند در جهت رشدو توسعه پایدار گام بردارد.
وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در شعب بانکها تصریح کرد: بانکها در تامین سرمایه برای وام مسکن، تولید، حمایت از طرحهای اشتغال آفرین و دانش بنیان ، اعطای وامهای قرض الحسنه به اقشار آسیب پذیر و وامهای فرزندآوری و ازدواج که تاکید رهبری و رییس جمهور است اهتمام ویژه داشته باشند و به بانک سپه گزارش دهند. وی افزود: در برخی بانکها در گرفتن تضامین سختگیرانه عمل میشود بطوریکه علاوه بر اخذ چک و سفته و ضامن کسر از حقوق هم درخواست میشود که از اختیارات روسای بانکهاست، و بانکها در تضامین و نوبت دهی پردات وامها تسهیل کنند

بانکها در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند

بانکها در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 316
  • کد خبر : 98209