عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح ملی مسکن از اولویتهای حوزه عمرانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

طرح ملی مسکن از اولویتهای حوزه عمرانی است

طرح ملی مسکن از اولویتهای حوزه عمرانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس با بیان این مطلب گفت: بانک‌ها ملزم به اجرای ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن هستند یعنی حداقل ۲۰درصد تسهیلات را در امر مسکن هدایت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس حمید گوگلانی در نشست با روسای بانکهای عامل تسهیلات دهنده در حوزه مسکن روستایی گفت: در راستای تاکیدات رییس جمهور در حوزه مسکن روستایی ، استان گلستان سال گذشته رتبه ۵ کشور را کسب کرد اما این عملکرد در ۴ ماهه نخست امسال در گنبدکاووس قابل قبول نیست.
وی با اشاره به قانون جهش تولید، طرح ملی مسکن را از اهم اولویتهای کشور در حوزه عمرانی دانست و افزود: امسال ساخت ۱۶۴۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان تامین اعتبار و ابلاغ شده است.
وی با بیان مطالبه گری استانداری در زمینه جذب تسهیلات مسکن روستایی از فرمانداری افزود: فرمانداری نیز همین مطالبه گری را از بانکها در راستای خانه دار کردن مردم دارد و عدم عمل به تعهدات در تخصیص ۲۰ درصد از تسهیلات به بخش مسکن مشمول ماده ۵۹۸  خواهد شد که بسیار جدی است.
وی همچنین یاداور شد بانک هایی که در تحقق سهمیه ابلاغی و انعقاد قرارداد با متقاضیان تعلل کنند و طرح نهضت ملی مسکن که از اولویت های اهم دولت مردمی بوده قصور نمایند ، قصور آنها به استانداری و مدیران عامل مربوطه و اداره کل بازرسی جهت اتخاذ تصمیم منعکس خواهد شد .
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم " هر کس به خدا و قیامت اعتقاد دارد باید به تعهداتش وفا کند  گفت: یکی از مصادیق این حدیث وفای روسای بانک ها در تحقق سهمیه ابلاغی ساخت مسکن می باشد .
معاون عمرانی فرمانداری ویژه خاطرنشان کرد: در ضمانت  مسکن روستایی اگر یک شخصی علاقمند به آوردن ضامن باشد این مستثنیات بوده وبه منزله تسری دادنش به عموم نیست چرا که طبق مصوبه هیات وزیران و شورای مسکن استان ، ضمانت مسکن روستایی به صورت سفته زنجیره ای است و در این خصوص روسای بانک ها ملزم به اجرای مر قانون می باشند .
به گفته وی هر دو هفته در شهرستان شورای مسکن تشکیل خواهد شد که یکی از این جلسات با روسای بانک ها خواهد بود و رییس شورای بانک ها در شهرستان ملزم است به صورت هفتگی در نحوه انعقاد قراردادها هم از لحاظ کمی وهم از لحاظ کیفی به فرماندار محترم و معاونت عمرانی گزارش کنند

طرح ملی مسکن از اولویتهای حوزه عمرانی است

طرح ملی مسکن از اولویتهای حوزه عمرانی است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 353
  • کد خبر : 98875