عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی بستر گرگانرود قرار می‌گیرد

معاون استاندار و فرماندارویژه

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی بستر گرگانرود قرار می‌گیرد

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی بستر گرگانرود قرار می‌گیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در صورت تقاضای تخریب داوطلبانه آب بندانهای بستر گرگانرود بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس ، مهدی دهرویه در جلسه ساماندهی و تخریب آب بندانهای غیر مجاز، با حضور معاون سیاسی اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه و بخشدار مرکزی، مدیراستانی و شهرستانی آب منطقه ای گفت: با بررسی‌های انجام شده ساماندهی آب بندانها در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته و با کار تیمی و همکاری مالکین و حمایت های مجموعه استان این تخریب ها بزودی آغاز خواهد شد.
وی افزود: با پیگیریهای صورت گرفته امکان سرمایه گذاری در سایت میگوی گمیشان برای پرورش دهندگان ماهی با تسهیلات ویژه فراهم شده و فعالان بخش شیلات می‌توانند از مزایای سرمایه گذاری در این سایت و یا تشکیل شرکت تعاونی در خارج بستر گرگانرود و پرورش ماهیان خاویاری و همچنین تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغالزایی بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر اقناع سازی طرح و اعتمادسازی در بین مردم افزود: علاوه بر تخریب آب بندانهای غیرمجاز باید بر وضعیت برداشت از آب سد نیز نظارت ویژه شود و گلوگاهها شناسایی شود چرا که در بررسی های انجام شده مشخص شد کشاورزان پایین دست سد وشمگیر نتوانستند به دلیل برداشت های غیر مجاز آب در بالادست، برداشتی انجام دهند و این در حالی است که در بالادست مسیر ، بهره‌برداران از پرورش ماهی و کشت شالی بهره مند بودند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۱۳۷ آب بندان غیرمجاز در مسیر و اطراف گرگانرود در مجموع با ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب، احداث شده و ماشین آلات تخریب، آماده و در محل مستقر شده است.
سید محسن حسینی افزود: در مرحله اول ۶ میلیون مترمکعب آب ِ از آب بندان‌هایی که در بستر رودخانه احداث شده است، آزادسازی می‌شود.
وی افزود: آب بندان های غیرمجاز به طول ۳۰ کیلومتر در گرگانرود بنا شد. ۷۵ مورد از این آب بندان ها در بستر ۲۵ ساله شکل گرفته است و حدود شش میلیون ظرفیت کلی آن است.
۲۱ مورد از این آب بندان ها در بستر سابق رودخانه شکل گرفته است که حدود ۳ میلیون ظرفیت دارد و ۴۱ مورد در حاشیه رودخانه و در زمین های کشاورزی احداث شده است.
حسینی بیان کرد: در مرحله اول تعدادی از آب بندانهایی را که صاحبان آنها داوطلب تخریب هستند را ساماندهی می کنیم و به تدریج بقیه آب بندانها را در دستور کار تخریب قرار می دهیم تا با مدیریت منابع، مشکلات بهره برداران مجاز برطرف شود.

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی بستر گرگانرود قرار می‌گیرد

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اختیار صاحبان آب بندانهای تخریبی بستر گرگانرود قرار می‌گیرد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 637
  • کد خبر : 98688