عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره‌مندان واقعی با اجرای عدالت باید به حق خود برسند

معاون استاندار و فرماندارویژه

بهره‌مندان واقعی با اجرای عدالت باید به حق خود برسند

بهره‌مندان واقعی با اجرای عدالت باید به حق خود برسند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در همایش دهیاران بخش مرکزی اظهار داشت: بهره‌مندان واقعی آب سد با اجرای عدالت باید به حق خود برسند گفت: ۶۷ آب‌بندان غیرمجاز در بستر گرگانرود با سطح ۲۶۹ هکتار به طول ۳۰ کیلومتر در حد فاصل شهر گنبدکاووس منتهی به ورودی سد وشمگیر شناسایی شده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، مهدی دهرویه افزود: به دلیل برداشت های غیر مجاز از ۱۶۰ هزار تن پیش بینی گندم تولیدی در سال زراعی گذشته تنها ۱۰۶ هزار تن برداشت شد که در بررسی های انجام شده مشخص شد کشاورزان پایین دست سد وشمگیر نتوانستند به دلیل برداشت های غیر مجاز آب در بالادست، برداشتی انجام دهند و محصول آنها به ثمر نرسید.
وی تصریح کرد: این اتفاق با رویکرد عدالت محوری دولت فاصله داشت در حالی که در بالادست مسیر ، بهره‌برداران از پرورش ماهی و کشت شالی متنعم بودند و کشت خود را خارج از اصول کشاورزی سیراب می‌کردند در پایین دست مردم از گرسنگی برای کار به شهرهای اطراف مهاجرت می‌کردند.
وی تلاش برای ساماندهی آب‌بندانها را مطابق رویکرد عدالت محوری استاندار محترم دانست که با بررسی‌های انجام شده ساماندهی آب بندانها در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت.
دهرویه با تاکید بر شناسایی گلوگاههای فساد خواستار شجاعت دهیاران در احقاق حقوق مردم شد و خواستار رعایت الگوی کشت مناسب برای کشاورزان و توجه به میزان بهره‌مندی و معیشت روستاییان این حوزه شد.
وی گفت: در خوشبینانه ترین وضع ظرفیت سد گلستان ۴۰ میلیون متر مکعب،سد بوستان ۲۰ میلیون متر مکعب ، وشمگیر ۱۸ میلیون متر مکعب می‌باشد که در صورت عدم رعایت الگوی کشت با کمبود شدید آب مواجه خوهیم شد.
وی همچنین افزود: با پیگیریهای صورت گرفته امکان سرمایه گذاری در سایت میگوی گمیشان برای پرورش دهندگان ماهی با تسهیلات خوب فراهم شده و فعالان بخش شیلات می‌توانند از مزایای سرمایه گذاری در این سایت بهره‌مند شود.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم در این همایش که باحضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد، گفت: روستاها خواستگاه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب هستند که باید مورد توجه دوسویه ادارات و نهادهای اجرایی و دهیاران قرار گیرد.
مرتضی احمدی افزود: در بررسی نظام مسائل روستاهای این بخش و نیز در راستای طرح توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق روستایی گلستان و از مجموع ۱۱۰ روستای استان ۹ روستا در بخش مرکزی گنبدکاووس قرار دارد.
وی اضافه کرد: ظرفیت سازی لازم برای استفاده بهینه از مزیت‌های اقتصادی ۹ روستای تعیین شده بخش مرکزی گنبدکاووس در طرح توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاهای گلستان، انجام شده و ثمرات آن در چند روستا درحال نمایان شدن است.
احمدی از نیاز معابر ۹۵ روستای بخش مرکزی گنبدکاووس به زیرسازی و آسفالت خبر داد و بیان داشت: در مرحله نخست عملیات زیرسازی و آسفالت ۲۰ روستا با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری و از محل سهمیه قیر رایگان، شروع شده که ۱۰ روستا به پایان رسیده است.
به گفته وی، کار زیرسازی و آسفالت ۱۰ روستای باقی مانده هم تا پایان امسال انجام خواهد شد.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس همچنین با اشاره به جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفری این بخش که ۱۳۲ روستای دارای کد شناسایی دارد، برلزوم توجه ویژه اعتباری به مناطق روستایی و اختصاص ماشین آلات عمرانی و خدماتی به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تاکید کرد.
در این همایش همچنین نماینده شورای بخش مرکزی و ۲ تن از دهیاران این بخش به بیان نقطه نظرات و نظام مسائل روستاها پرداختند که اهتمام به رفع کمبودها و عقب ماندگی‌های زیرساختی، تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ۹۹، تسهیل فرایند اجرایی شدن مصوبه استانی رفع اختلافات ارضی بین اهالی روستاها با منابع طبیعی، توجه به طرح‌های اقتصادی در روستاها و تسریع در پاسخ به استعلام‌های اداری شهرستان توسط ادارات کل از مهمترین آن بود.
همچنین در این همایش روسای اداره ثبت احوال و امور آب گنبدکاووس خواستار همکاری بیشتر دهیاران در ثبت وقایع چهارگانه و مدیریت صحیح منابع آب شدند.

بهره‌مندان واقعی با اجرای عدالت باید به حق خود برسند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 223
  • کد خبر : 98409