عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ و نگهداری درخت از کاشت نهال مهمتر است

معاون استاندار و فرماندارویژه

حفظ و نگهداری درخت از کاشت نهال مهمتر است

حفظ و نگهداری درخت از کاشت نهال مهمتر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: حفظ و نگهداری درختان زیتون از کاشت نهال مهمتر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس مهدی دهرویه در جلسه بررسی طرح احیای باغات زیتون روستایی افزود: نگهداری درختان زیتون، کسب درآمد پایدار دهیاری و حفاظت از محیط زیست از اهداف احیای طرح نگهداری و احیای باغات زیتون در ۱۴ روستای دارای عرصه زیتون این شهرستان است.
وی با تاکید بر شناسایی وضع موجود ونقشه برداری از باغات  زیتون افزود: رسالت اول ما و منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان گنبدکاووس نگهداری فضای سبز است که نگهداری از باغات زیتون یکی از راهکارهای آن است که همه دستگاههای متولی در اصول و چارچوب سرسبز بودن آن مشترک هستیم.
وی با اشاره به واگذاری عرصه های منابع طبیعی در بازه زمانی مشخص برای ایجاد باغ زیتون به دهیاران طی دستور وزیر وقت جهادکشاورزی، بر تعیین تکلیف ۳۰۰هکتار از عرصه‌های ملی منابع طبیعی یادشده تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰هکتار این عرصه ها دارای درخت می باشد و انتظار داریم با نگاه مثبت و ماندگاری فضای سبز، احیای درختان زیتون دوباره آغاز شود و برای این هدف از هر راهکار قانونی استقبال خواهیم کرد.
 معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز با بیان مستندات قانونی این طرح مبنی بر اذن وزیر وقت در ایجاد عرصه های کاشت نهال زیتون توسط دهیاریها برای کسب درآمد دهیاریها افزود: این طرح بر اساس مستندات قانونی قابل استمراراست و می‌توان از راهکارهای قانونی نسبت به احیای باغات زیتون اقدام کرد.
حمید گوگلانی تصریح کرد: طی مراحل قانونی نیز از اولویتهای احیای باغات زیتون در عرصه های منابع طبیعی است.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز از آماده بودن ۵طرح کاشت زیتون برای تثبیت و نگهداری باغات زیتون توسط دهیاریها خبر داد.
مرتضی احمدی افزود: ۱۴ روستای شهرستان دارای عرصه زیتون بوده‌اند که نهال‌های زیتون در ۷ روستا به دلیل عدم حمایت قانونی خشک شده و از بین رفته اند که دهیاران این روستاها آمادگی احیای این عرصه ها را دارند.
وی با اشاره به درخواست دهیاران مبنی بر حصارکشی و کشت بین درختان افزود: همه طرحها طی یک ماه آینده تحویل جهادکشاورزی خواهد شد.
رییس منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس نیز با بیان گره‌های قانونی این طرح مبنی بر طی مراحل قانونی واگذاری عرصه به دهیاران و اینکه مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود خواستار ارائه طرح احیای باغات زیتون روستاهای یاسی تپه ، قراول تپه ،داشلی سفلی، کسکن قوجق ، بویین اوزین قوجق وچای قوشان شد.

 


حفظ و نگهداری درخت از کاشت نهال مهمتر است

حفظ و نگهداری درخت از کاشت نهال مهمتر است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 74
  • کد خبر : 99854