عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معلمان، همانند سربازان گمنام در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

معلمان، همانند سربازان گمنام در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت هستند

 
 در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: معلمان، همانند سربازان گمنام در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، صبح سه شنبه سوم خردادماه ۱۴۰۲ و با حضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سایر اعضا دوین جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای حمله به کیان ایران از طریق جنگ نرم گفت: در جبهه فرهنگی با دشمنان تا بن دندان مسلح انقلاب اسلامی مواجه هستیم که در این شرایط معلمان با تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌توانند حماسه‌هایی همانند آزادسازی خرمشهر خلق کنند.

ایشان در این جلسه اظهار داشت: معلمان دلسوز همانند سربازان گمنام در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت هستند و در هر موفقیت و پیشرفت کشور رد پای پر رنگ آنان محسوس است.

وی افزود: برای مقابله با جنگ ترکیبی و فکری دشمنان، باورها و اعتقادات مردم بیشترین نقش را دارد که تقویت آن به تلاش بیشتر معلمان در مدارس و تغذیه درست نسل جوان با گفتمان‌سازی، تقویت باورهای دینی و اعتقادات اسلامی احتیاج دارد.

وی بیان کرد: در کلاس های درس دانش آموزان باید با فرهنگ اصیل آشنا شده و پرورش یابند چرا که نمونه این انسان‌های باورمند بودند که در هشت سال دفاع مقدس با اسلحه به مصاف تانک رفتند و شهر اشغال شده خرمشهر را آزاد کردند.

مهاجر افزود: هرچه میزان اتصال افراد با خدا افزایش پیدا کند فکر و باور در قاموس بلندتری قرار خواهد گرفت و برای دین، نظام و انقلاب خود اقدام می کنند.

وی همچنین با اشاره به تجهیزات و امکانات مدارس اظهار داشت: تجهیزات و امکانات در کنار افراد باورمند آینده کشور را می سازد و در کنار آن معلمین هم در رشد فکری جامعه نقش اساسی دارند.

مهاجر همچنین افزود: حریم تدریس بسیار با ارزش است و باید انسان های باورمند برای تربیت درس ایثار، گذشت و تواضع جذب شوند که از جان و دل دانش آموزان را تعلیم و تربیت دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه گفت: ۱۰۰ حوزه امتحان نهایی برای اجرای فرایند جدید برگزاری امتحانات نهایی تهیه شده که هم اکنون دانش آموزان در این حوزه ها مشغول پاسخگویی به امتحانات هستند و برای عدالت آموزشی پاسخ های آنها به صورت الکترونیک در استان دیگری تصحیح خواهد شد.

وی افزود: در تمام حوزه های امتحان نهایی دوربین مدار بسته نصب شده و تاکنون تقلبی در این استان صورت نگرفته است.

نظری اظهار داشت: از ۷۱۵مدرسه متوسطه اول ۴۲۲ مدرسه روستایی بوده که برای تجهیز کردن مدارس آنها به سیستم های کامپیوتر و آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی طرح کاغذهای ماندگار پس از امتحانات برگزار می شود که دانش آموزان کتب، مجلات و دفاتری که نیاز ندارند را به مدارس تحویل داده و از این بخشش آنها امکانات برای مناطق محروم و روستایی تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: استعدادهای فراوانی در روستاهای استان گلستان وجود داشته که فقط نیاز به کشف و شکوفایی آنهاست که می توانند دانشمندان آینده دنیا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: ۲۰ هزار جمعیت دانش آموزی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که تعلیم و تربیت آنها در آموزش و پرورش است که برخی از این افراد با داشتن تجهیزات لازم می توانند با استعدادهایی که دارند و با آشنایی آنها با هوش مصنوعی و کدنویسی در آینده شاخص شوند.

وی یادآور شد: بیشترین سرپرستی ایتام را معلمان دارند و ۲ هزار و ۵۰۰ معلم گلستانی با ایثار و گذشت در این مهم نقش دارند.

گفتنی است گلستان با ۲میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۳هزار مدرسه بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

 

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 193
  • کد خبر : 101871