عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح‎هاي مردم محور در مديريت بحران ضروري است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

طرح‎هاي مردم محور در مديريت بحران ضروري است

 طرح‎هاي مردم محور در مديريت بحران ضروري است

مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: توسعه و ترويج طرح هاي مردم محور در مراحل چهارگانه مديريت بحران  ضروري است و بايد حمايت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم صبح امروز در نشست با تعدادی از تشکل‎های مردم نهاد در استان گلستان افزود: تجربه نشان داده كه نيروهاي مردمي  آماده و مجهز  کارآمدترین ابزار مدیریت بحران محسوب می شوند.

به گفته وي: تربيت و آموزش نيروهاي فعال مردمي براي حضور در حوادث احتمالي آن هم در منطقه‎اي كه زندگي مي‎كنند و با فرهنگ و آداب آن سازگار هستند، مديريت يك سرمايه اجتماعي است.

مقدم خاطرنشان كرد: دراين فرآيند حضور اين نيروهاي فعال اجتماعي، علاوه بر سرعت بخشي به امور مرتبط با مدیریت بحران به ویژه در زمان حادثه در درمان و نجات جان مصدمان و افزايش امنيت منطقه حادثه‎ديده تاثيرگذار است .

وی با تاكيد بر گسترش آموزش هاي مردم محور يادآور شد: اين آموزش ها بايد به دنبال حساس سازي افراد جامعه به موضوع بلاياي طبيعي، آگاهي بخشي آنان نسبت به اصول اوليه امداد و نجات، افزايش همنوايي گروهي و آماده سازي براي واكنش هاي صحيح در برابر بلاياي طبيعي باشد.  

*تاکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروره تخصصی مدیریت بحران

دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان تصريح كرد: تغيير رفتار مردم جامعه نسبت به موضوع حوادث، ترويج سياست‎هاي پيشگيرانه دولت همانند گسترش فرهنگ بيمه و مقاوم سازي ساختمانهاي مسكوني و تصحيح انتظارات غير معقول مردم خسارت ديده از دولت از ديگر برنامه هايي است كه مي تواند به عنوان مباحث آموزشي از سوي مربيان اين دوره ها طرح شود.

مقدم  ابراز اميدواري كرد: با گسترش تشكلهاي مردم نهاد و برنامه ريزي براي آموزش آنان بتوان بيش از گذشته ضمن استفاده از اين سرمايه اجتماعي در كاهش خساران مادي و معنوي حوادث ناشي از بلاياي طبيعي تاثير گذار بود.

به گفته وی: کارگروه تخصصی تشکل‎های مردم‎نهاد بهترین مرجع برای تهیه برنامه‎های مردم‎محور است و باید ضمن برگزاری منظم جلسات خود برای این بخش برنامه‎ریزی کند.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1151
  • کد خبر : 11133