عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح ساماندهی متکدیان باید هوشمندانه و متکی بر خرد جمعی باشد


اجرای طرح ساماندهی متکدیان باید هوشمندانه و متکی بر خرد جمعی باشد

اجرای طرح ساماندهی متکدیان باید هوشمندانه و متکی بر خرد جمعی باشد

 در اجرای آئین نامه ساماندهی متکدیان، دومین جلسه برنامه ریزی و اجرای طرح جمع آوری متکدیان در روز پنجشنبه با حضورمدیران و کارشناسان دستگاههای مرتبط با هدف استماع نظرات کارشناسی دستگاهها، چالش های موجود در زمینه ساماندهی و دستیابی به راهکاری مناسب برگزار گردید.

 

علی نذیری  با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پیشین و تاکید براجرای مصوبه شورای عالی اداری فعلی تا تصویب و ابلاغ دستور العمل جدید عنوان کرد: با توجه به اطلاعات بدست آمده بسیاری از متکدیان با اخذ تعهد آزاد یا به خانواده و مراکز معرفی شده لکن مجددا به تکدی گری ادامه می دهند . 

وی اقدام اخیر صدا و سیمای مرکز استان در روشن کردن افکارعمومی در مقوله تکدی گری و شناسائی اقدامات استانی و شهرستانی را کاری مثبت ارزیابی و ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری گرگان، هدف این جلسات و برنامه ریزی را نه اجرای طرح ضربتی بلکه اجرای یک طرح هوشمندانه متکی بر خرد جمعی تا رسیدن به هدف نهائی عنوان کرد .

مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه اشاراتی در خصوص ساختار اجرائی،  وظیفه مندی و نوع هماهنگی های مورد نیاز ارائه و پیشنهادات مفید و ارزنده ای را اعلام داشتند که از آن جمله ، طبقه بندی و پالایش متکدیان ، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی ، اعمال ماده 15 مصوبه شورای عالی مبارزه با مواد مخدر استان ،  صدور حکم قضایی در جهت کاهش  صرف وقت ، هزینه و نیروی ،  تعیین قاضی مستقر در محل مجتمع (بر اساس ماده 5 آئین نامه ) در امر رسیدگی به امور متکدیان ،  برگزاری نشست تخصصی شهرداری گرگان ، اتباع امور خارجه با حوزه اجتماعی ، توانبخشی و پیشگیری بهزیستی گرگان ، بهره گیری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد. بهره گیری از ظرفیت استانداری به لحاظ جایگاه حاکمیتی درخصوص تعیین تکلیف متکدیان که ازسایر مناطق به مرکز استان می آیند ، شناسائی و نحوه برخورد با متکدیانی که به صورت آراسته در اماکن عمومی ( داروخانه ها بازار و ...  ) مشاهده شده و تبعات بعدی آن، متکدیان تبعه خارجی ، ایجاد بستر مناسب جهت آموزش رایگان حرفه ای و ... را می توان نام برد.

لازم به ذکر است طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در مرحله اول با همکاری دستگاههای مرتبط در سطح شهر گرگان در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ساماندهی متکدیان باید هوشمندانه و متکی بر خرد جمعی باشد

 

اجرای طرح ساماندهی متکدیان باید هوشمندانه و متکی بر خرد جمعی باشد

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 3001
  • کد خبر : 16235