عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان برگزار شد

به همت دفتر امور بانوان گلستان :

چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان برگزار شد

چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان برگزار شد

چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان به منظور ارتقاء سطح آموزشهای خوداشتغالی و مشاغل خانگی برگزار شد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت : نیروهای انسانی ظرفیتهای بالقوه جامعه ما هستند که نباید فراموش شوند و نباید از آنها غافل شویم زیرا اکثرآسیبهای اجتماعی ناشی از پدیده غیر قابل انکار بیکاری است .

دکتر کلثوم غفاری توران درچهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان با اشاره به اینکه موضوع معیشت و اشتغال و آسیبهای اجتماعی با هم باید مطرح شوند در این خصوص همکاری سازمانها و دستگاههای اجرایی را در ایجاد و توسعه مشاغل خانگی ضروری عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) در این جلسه گفت:در سال 1394 کمیته امدادامام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر 125میلیارد تومان 1000 فرصت شغلی فراهم نمود (664 مورد برای بانوان روستایی و 356 مورد برای بانوان شهری )از این مجموع حدود 628 طرح از طرحهای خوداشتغالی و 372 طرح نیز مشاغل خانگی بوده است.

باغبانی ضمن ارائه سایر آموزشهای ارائه شده و تفاهم نامه با ادارات دیگر ادامه داد: حدود 2417 نفر در دوره های مهارت آموزی شرکت نموده اند و اکنون آمادگی شروع فعالیت را دارند.

معاون فنی و حرفه ای استان در این جلسه گفت: هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای رسیدن به سطح 35% در حوزه فعالیتهای آموزشی در سال 94 بود که متاسفانه فعلا این هدف تحقق نیافته است.

مفیدی افزود : تدوین 61 حرفه و ارائه 500 هزار نفر ساعت آموزش، اجرای نمایشگاههای فنی و حرفه ای، تفاهم نامه با اداره کل عشایری از جمله فعالیتهای مرتبط با اشتغال بانوان بوده است.

معاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آینده فضای کسب و کار در افق 2025 از آن زنان است گفت : در فضا ی کسب وکار ،دانش حاکم است و مابایدخود را با آن وفق دهیم.

رهبری ادامه داد: درآمد سالانه استان گلستان 40% است که از میانگین کشور بسیار کمتر است. همچنین از 345 رشته مشاغل خانگی فقط 15 رشته در استان ما فعال است که 70% متعلق به رشته خیاطی است.

وی پیشنهاد ایجاد یک بانک اطلاعاتی از اشتغال را دادند و خواستار آن شدند که دستگاههای اجرایی فرصتهای شغلی را معرفی نمایند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : از ابتدای سال 93 حدود 14200 کارت شناسایی برای بانوان صادر شده است که در حرف صنایع دستی و گردشگری مشغول به کار می باشند.

اخوت افزود : ایجاد خانه صنایع دستی،تجهیز کارگاههای بانوان ، کمکهای بلاعوض مالی،برگزاری نمایشگاههای تخصصی و ایجاد بازارچه های خود اشتغالی از جمله فعالیتهای این سازمان است.

مسئول امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هدف از آموزش ارتقاء سطح آگاهی زنان روستایی در بخش تولید است گفت : عمده آموزش های روستایی مربوط به پرورش قارچ، زنبور داری، گلهای زینتی و .... بوده که از نیازهای آموزشی سازمان جهاد کشاورزی گلستان است.

علی پور با عنوان اینکه در 9 ماهه اول سال 94 حدود 5641 نفر آموزشهای لازم را فرا گرفته اند خاطر نشان کرد : طرحهای مختلف سازمان جهاد کشاورزی از جمله طرح صندوق اعتبارات خرد روستایی، طرح آموزش زنان تسهیلگر روستایی ، طرح ترویج توسعه کرم ابریشم و طرحهای دیگر همگی در راستای افزایش اشتغال و سطح معیشت زنان روستایی است.

معاون سازمان بهزیستی استان گفت : فعالیتهای حوزه اشتغال سازمان بهزیستی در جامعه هدف خود که شامل زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و یا معلولین جسمی و ذهنی می باشد ، در جهت خودکفایی آنان صورت می گیرد.

اخلاقی افزود: حدود 8000 زن سرپرست خانوار و بد سرپرست در استان داریم که از طریق کمکهای اعتباری و فصل 6 مورد حمایت سازمان قرار می گیرد.

مهندس سمیعی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداریدر این نشست گفت : آنچه در مباحث امروز گذشت، نشان می دهد که نکات کلیدی در حوزه اشتغال وجود دارد و برای رفع موانع و مشکلات باید همه دست در دست هم نهاده و موانع موجود را رفع نماییم. لازمه آن هم رسیدن به یک درک و باور در حوزه مشاغل خانگی است.

شایان ذکر است : چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان با هدف بررسی راهکارهای تقویت همکاریهای بین دستگاهی به منظور ارتقاء سطح آموزشهای خوداشتغالی و مشاغل خانگی و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در محل دفتر امور روستایی و شوراهای استان برگزار شد .

چهارمین گروه کاری اشتغال بانوان استان برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 2844
  • کد خبر : 18328