عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنده گیری سگ های ولگرد آغاز می شود

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری:

زنده گیری سگ های ولگرد آغاز می شود

دبیر کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان و اتلاف سگهای ولگرد ( بلاصاحب ) در گفتگو با خبرنگاران گفت : پیگیریهای لازم در خصوص تحویل سلاحهای بیهوشی جهت زنده گیری سگهای بلاصاحب انجام و سلاحهای تهیه شده از طریق سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تحویل شهرداریهای استان خواهد شد.

عبدالرضا چراغعلی اعلام کرد : بنا به اعلام دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداریها ، سلاحهای فوق در آبان ماه سال جاری به استان تحویل خواهد شد و در جلسه اخیر کارگروه مقرر شد که شهرداریهای استان و همچنین نماینده دهیاریها ، برابردستورالعمل ابلاغی نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد اقدام و گزارش آنرا به دفتر امور شهری و شوراها ارائه نمایند.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری همچنین تاکید کرد که فرمانداران استان نسبت به تشکیل جلسات کارگروه شهرستانی اقدام و گزارش آنرا به دبیرخانه کارگروه (دفتر امور شهری و شوراها) ارسال نمایند.

چراغعلی با اعلام اینکه درراستای بند(ب) ماده 3 دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور ، جلسات این کارگروه هر سه ماه یکبار برگزار میگردد.

وی در ادامه همچنین بر ضرورت جمع آوری و کنترل سگهای ولگرد، آمار بالای استان گلستان از لحاظ حیوان گزیدگی در کشور، قدرت تولیدمثل و زادوولد بسیار بالای سگ، سلب امنیت و آسایش عمومی شهروندان، عدم استفاده از سلاح گرم و تأکید بر زنده گیری، بیماری قابل انتقال مستقیم بین انسان و حیوان، مثل هاری از طریق گزش و بیماری سالک، زیانهای استفاده از سلاح گرم و .... تاکید کرد.

دبیر کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان و اتلاف سگهای ولگرد گفت : بیشترین گزش در روستاها صورت میگیرد و باعنایت به عدم همکاری بعضی از روستاها، مقررشده است که دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری طی نامه ای به بخشداران و دهیاران جهت همکاری با شهرداریها مکاتبه نمایند.

چراغعلی در خاتمه با بیان اینکه طبق گزارش مرکز بهداشت استان بیشترین آمار گزش سگهای ولگرد مربوط به شهرستانهای گمیشان، مراوه تپه، کلاله، گالیکش و آق قلا است از کلیه فرمانداران و شهرداران خواست باتوجه به اهمیت موضوع و جلب رضایت و آرامش خاطر مردم عزیز استان ، پیگیری و هماهنگی لازم را با استان در خصوص موضوع اتلاف داشته باشند و گزارش آنرا بصورت منظم به دفتر امور شهری و شوراها ارائه نمایند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1784
  • کد خبر : 2529