عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان


راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان

راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در آینده نزدیک در گرگان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی عصر امروز در جلسه کارگروه دانش‌بنیان استان گلستان اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب در خصوص شعار سال فقط یک پیام ساده نیست بلکه یک راهبرد و مسیر حرکت کشور است.
وی اضافه کرد: کشور در حوزه دانش پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده اما در حوزه فناوری نیازمند تلاش بیشتر است و باید یک اتفاق جدی در این عرصه رقم بخورد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: در حال حاضر همه شکوفا شدن شرکت‌های دانش بنیان را به چشم می‌بینند و اهمیت توجه به این شرکت‌ها در کشور احساس شده است.
دهنوی بیان کرد: خط مقدم ایجاد تحول در مسیر دانش بنیان دانشگاه‌ها هستند چون افرادی را باید تربیت کنند که در این مسیر حرکت کنند.
وی افزود: هنوز ایمان و اعتقادی که مقام معظم رهبری به این جوانان و شرکت‌ها و این نگاه موثر در کشور دارند، هنوز در دولت‌ها ایجاد نشده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: بهترین جایگاه برای توسعه زیست بوم فناوری از نگاه من دانشگاه‌ها است.
دهنوی بیان کرد: کمبودها هم در این مسیر وجود دارد اما برای رسیدن به تحول و پیشرفت نیازمند هزینه هستیم و همه باید هزینه بدهیم.
وی اضافه کرد: در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تفکر و مسیر توسعه دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر حرکت کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: پارک علم و فناوری هرچه سریعتر با تشکیل یک کارگروه مشخص، طراحی زیست بوم علم و فناوری استان را تدوین و ارائه کنند.
دهنوی گفت: این زیست بوم سند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های متولی در عرصه دانش‌بنیان است.
وی به اهمیت توجه نسل جدید برای پرورش نیروهای کارامد و خلاق اشاره و اضافه کرد: به زودی دومین مرکز نوآوری دانش آموزی در کشور در گرگان به بهره‌برداری خواهد رسید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، به ایجاد شهرک‌های فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: در این عرصه مشارکت بخش خصوصی بسیار اثربخش و عظیم خواهد بود و ما باید به سمتی برویم که مسیر پیشرفت و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم و دولت تنها نقش تصمیم‌سازی را ایفا کند.
دهنوی تاکید کرد: دانش بنیان شدن و دانش بنیان بودن یک اختراع نیست بلکه به اصلاح فرآیند‌ها مرتبط است و مجموعه‌هایی که بتوانند خودشان را با شرایط روز هماهنگ کرده و بر اساس نیاز با سرعت تغییر دهند تا فعال و پویا بمانند یعنی دانش بنیان هستند.

راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان
راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان

ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .