عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مصرف بهینه، تنها راه حل پیشگیری از بحران انرژی است


مصرف بهینه، تنها راه حل پیشگیری از بحران انرژی است

 

مصرف بهینه، تنها راه حل پیشگیری از بحران انرژی است

ششمین جلسه کارگروه تامین و پایداری انرژی استان به ریاست سیدمهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو در سالن جلسات شرکت گاز استان گلستان برگزار شد.

سیدمهدی مهیائی در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه‌روزی و بی‌وقفه متولیان امر در حوزه تامین و توزیع انرژی در استان طی 10 روز گذشته در راستای مدیریت بحران اخیر درنتیجه برودت کم سابقه و افت شدید فشار گاز اظهار داشت: این تلاشها در کنار همراهی مردم در صرفه جویی در مصرف انرژی و اجرای مباحث بهینه‌سازی انرژی ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز استان در پنجشنبه هفته گذشته به عدد ۱۶ میلیون مترمکعب رسید، گفت: استمرار همراهی مردم در اجرای پویش «هر خانه یک بخاری» باعث شد تا با کمترین مشکلات از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم و هشدارهای فراوان جهت تامین سوخت جایگزین برای مرغداری ها، نانوایی ها و گلخانه‌ های استان تاکید کرد: پایش و نظارت‌ دقیق قبل، حین و پس از اجرای این طرح به گونه‌ای اجرا شود که در مواجه با چنین شرایط کمترین آسیب به این گروهها که تامین کننده ی معاش مردم هستند وارد شود.

مهیائی تصریح کرد: همه فعالیت هایی که در راستای پایداری انرژی مورد نیاز استان صورت می گیرد باید منطبق بر راهکارهایی جهت پیشگیری، مقابله و آمادگی متناسب با تهدیدات باشد.

وی ادامه داد: در ماجرای قطع یکباره گاز از سوی کشور ترکمنستان انجام شد همراهی و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی بویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران بود که با تلاش شبانه‌روزی و حتی تا پاسی از شب در روزهای تعطیل باعث شد با اتخاذ تدابیر لازم از قطعی گسترده ی گاز خانگی که ممکن بود در نتیجه افت شدید فشار گاز پیش بیاید پیشگیری شود.

وی شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری های شبکه ها و سامانه های حوزه های آب، برق، گاز و انرژی و شناسایی و برنامه ریزی، طبقه بندی و بررسی نحوه ایجاد شبکه ها و سامانه های موازی تامین، ذخیره، انتقال و توزیع انرژی را از جمله فعالیت های مهم کارگروه برشمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از اعضای کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری خواست تا با احصای تهدیدات و پیش بینی راهکارهای مناسب در دستگاه های خود باعث شوند تا اثربخشی جلسات بیش از پیش باشد.

مصرف بهینه، تنها راه حل پیشگیری از بحران انرژی است

 


 

 

 



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .