عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور


گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: استان گلستان، سمنان و قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بیشترین رشد اقتصادی را در سطح کشور نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی امروز 14 مرداد 1402 در جلسه نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: موفقیت‌های شکل گرفته در استان و حتی در کشور محصول کار تیمی است و اگر موفقیتی در استان انجام شده با تلاش و کمک تمام مدیران و بانک‌ها در حوزه اقتصادی بوده است.

 

وی ادامه داد: در سال 1399 رشد اقتصادی کشور 4.3 و استان گلستان منفی 8.5 بوده و در سال 1400 رشد اقتصادی کشور 4.8 بوده و استان گلستان 4.3 بوده و در سال گذشته رشد اقتصادی کشور 4.8 و استان گلستان 5.8 بوده که این آمار نشان دهنده رشد شاخص‌های کلان اقتصادی استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها سه استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات رشد مثبت داشتند که استان‌های قم، سمنان و گلستان بوده است.

دهنوی گفت: شعار ما این است که می‌‌خواهیم درآمد سرانه خانوار استان گلستان را افزایش دهیم و از سال 1393 فاصله این سرانه بیشتر شده و در سال 1401 فاصله بین درآمد استان و میانگین کشوری کمتر شد و این یکی از قول‌هایی بود که به مردم ارائه کردیم و به آن عمل کردیم.

وی اضافه کرد: در سال 1399 در تولید ناخالص داخلی در هر سه گروه منفی بودیم و بیشترین منفی در بزرگترین مزیت استان یعنی گروه کشاورزی بوده در سال 1400 مثبت شدیم و در سال 1401 رشد خوبی داشتیم و میانگین رشد 10 ساله 2.7 بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در سال گذشته رتبه اشتغال استان در جایگاه 12 کشور قرار گرفت و تاکنون در سال جاری 24 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

دهنوی گفت: بزرگترین خدمت دولت سیزدهم به جامعه کارگری سال گذشته رخ داد که دستمزد و حقوق کارگران افزایش چشمگیر پیدا کرد.

وی اضافه کرد: از سال 1392 تا سال 1400 تعداد اشتغال از 233 هزار به 263 هزار اشتغال در استان گلستان رسیده و این آمار بیمه تامین اجتماعی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در کل هشت سال دولت قبل 30 هزار شغل در استان شکل گرفته اما در دولت سیزدهم 17 هزار شغل در استان ایجاد شده است و این در شرایطی است که حقوق و دستمزد کارگری افزایش چشمگیر داشته است.

دهنوی بیان کرد: تمامی لیست و اسامی ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات و .... در سامانه شفافیت پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان منتشر شده و قابل دسترس است.

دهنوی بیان کرد: در شروع دولت سیزدهم در کل استان 463 واحد غیرفعال و راکد داشتیم که بیش از 40 واحد را بانک تملیک کرده بود که تاکنون با تلاش‌های انجام شده 103 واحد به چرخه تولید بازگشت.

وی در بخش دیگری بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم 16 هزار و 300 میلیارد تومان پروژه‌ در استان به اجرا گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خصوص اجرای سیاست‌های خارجی اقتصادی توسط استانداری گلستان، تصریح کرد: کل تجارت خارجی استان در سال 1399 به میزان 139 میلیون دلار بوده در سال 1400 به 203 میلیون دلار رسید و در سال 1401 پیش‌بینی 210 میلیون دلار بود اما 235 میلیون دلار محقق شده است.

دهنوی اضافه کرد: پس از سفر ترکمنستان تعداد تردد کامیون‌ها از صفر به بیش از 130 تردد رسیده که پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به 200 کامیون در روز برسد.

وی گفت: پیش‌بینی ما برای سال 1404 بر اساس سند توسعه صادرات استان غیر از حوزه پتروپالایش و صنایع پایین دستی، ما به 505 میلیون دلار تجارت خارجی خواهیم رسید.

 

گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 

گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 

گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 

گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 

گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 


 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .