عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعال سازی بخش خصوصی است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعال سازی بخش خصوصی است

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بازدید از مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعال سازی بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان «حسین پیش قدم» ضمن بازید از فعالیت های مجتمع پرورش میگو گمیشان، در جلسه ای که با حضور «قدس علوی» مدیر کل اداره شیلات گلستان، «ضمیر» فرماندار گمیشان و دیگر مسئولان استان وشهرستان برگزار شد، با اعلام رضایت از فعالیت های این مجتمع گفت: مجموعه دولت برون رفت از مشکلات اقتصادی را با فعال سازی بخش خصوصی می داند و مشارکت دادن سرمایه گذار خصوصی یکی ازدغدغه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

وی افزود: در همین راستا تلاش بیشتر ما جهت جذب سرمایه گذار خصوصی برای استان است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات شیلات در استان اظهار کرد: یکی از بزرگترین مرکز تحقیقات شیلات کشور در استان گلستان قرار دارد و ما باید نهایت استفاده از این مرکز را ببریم. همچنین اگر بحث های علمی و سنتی در کنار هم ظاهر شوند مطمئنا نتیجه زودتر و بهتر حاصل خواهد شد.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات نیز به عنوان بازوی شیلات استان می تواند کمک بسیاری به این مجموعه داشته باشد.

پیش قدم با اشاره به اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای همکاری با آغاز به کار فاز 2 مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: شهرستان گمیشان و مجتمع پرورش میگو برای جذب سرمایه گذار خصوصی بستر مناسبی است و ما می توانیم با جذب سرمایه گذار و همکاری لازم هر چه بیشتر این مجتمع را ارتقا دهیم. در عین حال در بحث اعتبارات نیز شخصا پیگیر هستم که عملیاتهای زیر ساختی فاز 2 هر چه زودتر آغاز شود و به سرانجام برسد.

لازم به ذکر است به گفته ی پیش قدم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام آمادگی خود را جهت همکاری با اداره کل شیلات استان و تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام می کند.

همچنین در این جلسه مدیر کل اداره شیلات گلستان نیز به بررسی مسائل و مشکلات مجتمع پرورش میگو گمیشان پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مجتمع از ابتدا تا کنون تصریح کرد: یکی از مهم ترین فعالیت های این اداره ایجاد کانال آبرسان از دریا به مجتمع بود که در اواخر شهریور ماه به علت کمبود آب تالاب و خشکسالی صورت گرفت که تصمیم داشتیم کانال آبرسان را به طول 13 کیلومتر از دریا به مجتمع بکشیم. این پروژه بسیار سنگین و طاقت فرسا در یک بستر کاملا لجنی و باتلاقی در داخل تالاب گمیشان اواخر دی ماه 93 کلید خورد و به مدت 4 ماه ادامه داشت. پروژه ای بزرگ و با هزینه ای بالغ بر 2/8 میلیارد تومان و حدود 10 متر مکعب در ثانیه دبی انتقال آب احداث شد که نتیجه ی آن آبرسانی کامل به تمام قسمت های مزارع در لاین 1000 هکتاری است. آبی که بسیار مناسب و با کیفیتی عالی به لحاظ شوری، دما و غذای زنده است.

قدس علوی در پایان یادآور شد: جهت ارتقا فعالیت های پرورش میگو گمیشان همکاری تمام دستگاههای اجرایی و ذیربط اعم از استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، اداره کل جهاد کشاورزی استان و ... نیاز است تا بتوانیم شاهد بهبود وضعیت پرورش میگو در گلستان باشیم.

گفتنی ست پیش بینی می شود امسال با برداشتی بالغ بر 800 تن میگو از مزارع استان در مقایسه با سال گذشته صید میگو استان حداقل 66 درصد رشد خواهد داشت که 80 درصد آن سهم صادرات خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1062
  • کد خبر : 12408