عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است

صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان گفت: صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل کشور، نوعی سرمایه گذاری است.

"قاسم غریب آبادی" در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: پیشنهاد می کنیم برای اثردهی بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل، اعتبارات پراکنده تخصیصی به دستگاههای اجرایی بصورت متمرکز و با هماهنگی استانداری برای اجرای طرح ها هزینه شود.

وی اضافه کرد: اکنون دستگاهی در استان گلستان با 30 میلیارد ریال اعتبار در حوزه اجرای طرح های پدافند غیرعامل، فاقد برنامه زیربنایی و اصولی برای هزینه کرد آن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: برای این که اعتبارات به صورت متمرکز در اختیار استانداری قرار گرفته و از این طریق به بهترین برنامه دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل اختصاص یابد، مکاتباتی با تهران صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به دلیل این که پدافند غیرعامل همچون مدیریت بحران مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد، دارای ردیف اعتباری مستقل نیست و اعتبارات آن از طریق وزارتخانه ها میان دستگاه های استانی زیرمجموعه توزیع و هزینه می شود و نظارتی توسط اداره کل پدافند غیرعامل صورت نمی گیرد.

غریب آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهمترین اولویت فرهنگی استان در حوزه پدافند غیرعامل، مسئله قومیت ها، مذاهب و حفظ وحدت بین آنهاست.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا مباحث مربوط به پدافند غیرعامل را بومی سازی کنیم و در همین راستا مهمترین اولویت فرهنگی در گلستان، مسئله قومیت ها و مذاهب و حفظ و تقویت وحدت بین آنهاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی است، افزود: آنچه که در کشورهای منطقه می گذرد، به دلیل ایجاد تفرقه بین مسلمانان است ضمن اینکه برای تضعیف ایران اسلامی هم دشمنان نقشه راهی برای خود ترسیم کرده اند و برخی از مناطق را جزو اولویت های خود قرار داده اند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: به دلیل حضور پیروان مذاهب اسلامی در کنار هم، استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و گلستان از نقاط آسیب پذیر است که دشمن تصور می کند می تواند بین مذاهب اسلامی و قومیت ها اختلاف ایجاد کند در حالیکه همیشه برداشت های دشمنان غلط و اشتباه است.

وی با بیان اینکه رسانه ها نیز نقش مهمی را در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل بر عهده دارند، تصریح کرد: دشمن درصدد از بی انگیزه کردن جوانان و صرفاً پرداختن به کاستی ها و کمبودها و از بین بردن اعتماد به نفس جوانان ماست، رسانه ها باید روحیه امید و خودباوری را به جامعه تزریق و تقویت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان خاطرنشان کرد: رسانه ها باید پیشرفت های جمهوری اسلامی را به جامعه اطلاع رسانی کنند.

وی به رعایت الزامات امنیتی در برخی از پروژه ها هم اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در هیئت دولت مصوب شده بحث کمیسیون ماده 215 است، پروژه هایی که در این کمیسیون به تصویب می رسند حتماً باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

غریب آبادی با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام نیز خاطرنشان کرد: هرچند قیام امام حسین علیه السلام، پدافند عامل و مبارزه جنگی بوده اما پیامی که این قیام داشت و تا به امروز هم در جامعه اسلامی جاری است، در زمره پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: امروز به واسطه درسی که از این قیام گرفته ایم هیچگاه در برابر ظلم و استکبار جهانی سرخم نخواهیم کرد و تا زمانی که مردم در این مسیر ایستادگی کنند و حضور داشته باشند، هیچ تهدیدی برای جامعه اسلامی کارساز نخواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به ضرورت دفاع پیشگیرانه از کشور به تحلیل سیر تاریخی دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: در زمان پهلوی، ملت ما در جهانی کاملاً دو قطبی زندگی می کردند که اگر کشور یا ملتی خواهان ادامه حیات و دوام بود باید خود را وابسته به یکی از بلوک های شرق یا غرب می کرد.

غریب آبادی افزود: در چنین شرایطی نهضت انقلاب اسلامی با گفتمان دینی و اسلامی آغاز و جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بدون وابستگی، بروز و ظهور پیدا کرد، انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که می توان با تفکر و حکومت دینی می توان دنیا را اداره کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای دو بال قدرتمند برای پرواز و اوج گرفتن است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند پرنده ای است که بال سرخ شهادت و بال سبز مهدویت را به همراه سپری قوی که همان ولایت فقیه است، دارد و دشمن هم برای اینکه اسلام را تضعیف کند به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه و همچنین ضعیف کردن این بال ها و دور کردن مردم از نهضت امام حسین (علیه السلام) و فرهنگ انتظار و مهدویت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه جنگی که امروز استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران دارد، جنگ ایدئولوژی است، اظهار کرد: اگرچه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال جنگ تکنولوژیکی علیه جمهوری اسلامی بودند و زمانی که دیدند این جنگ نتیجه ای ندارد، شیوه خود را تغییر دادند و به جنگ عقیده و ایدئولوژی ورود کردند.

وی گفت: دشمن هیچ گاه از دشمنی علیه اسلام فروگذار نخواهد کرد چرا که می داند ایران اسلامی می تواند تفکر و عقیده خود را به دنیا صادر کند و در نهایت این جمهوری اسلامی است که برنده نبرد عقیده هاست.

غریب آبادی با بیان اینکه دشمن تحمل پیشرفت های ما را ندارد، افزود: اگر مسئله پدافند غیرعامل در مورد مسئله هسته ای نبود، شاید دشمن به خود این جرأت و جسارت را می داد که به تأسیسات هسته ای ما چشم طمع داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی ورود کرده اند، عنوان کرد: بیوتروریسم تا تروریسم زیستی، عملیات های سایبری، به راه انداختن جنگ نرم، اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی از جمله اقداماتی است که دشمن در این زمینه ها ورود کرده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه ایران جزو سه کشور برتر در حوزه ارتش سایبری است، گفت: یکی از قوی ترین ارتش های سایبری جهان، متعلق به جمهوری اسلامی است که اقدامات بسیار مهمی هم در این زمینه انجام داده و بسیاری از تهدیدات دشمنان را در این زمینه خنثی کرده است.

صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است

 

صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است

 

صرف هزینه در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .