عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران:

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در سال 95 که با حضور استاندار گلستان در محل استانداری گلستان برگزار گردید ، از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در سال 95 که با حضور استاندار گلستان در محل استانداری گلستان برگزار گردید ، ضمن تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت ، معدن و تجارت گفت : طبق تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی تشکیل شده و در سطح استانها نیز باید تشکیل گردد .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران ادامه داد: مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن را مورد تاکید قرار دادند و یکی از دلایلی که امسال را به این نام نامگذاری کردند این بود که زنده کردن تولید داخلی مورد توجه ایشان بود، چراکه ایشان فرمودند : " ما امروز آن طور که به من گزارش دادند حدود 60 درصد از امکانات تولید ما معطل و تعطیل است، برخی به کمتر از ظرفیت کار می کنند یا برخی کار نمی کنند. باید تولید را احیا کرده و زنده کنیم . "

یزدانی با بیان اینکه یکی از اهداف سیاست‎های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی ، رونق صنایع کوچک است، ابراز داشت: بر اساس سیاست‎های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل کارگروه استانی، ایجاد و راه‎اندازی بنگاه‎های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی، اتمام طرح‎های نیمه تمام صنعتی در استان از سیاست‎هایی است که در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‎کنیم.

وی به اهمیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما باید باور داشته باشیم که در جنگ اقتصادی به سر می‎بریم و باید در این جنگ علاوه بر وظایف ذاتی گوش به فرمان این ستاد فرماندهی باشیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای خروج کشور از رکود و افزایش رفاه در کشور مطرح نبود، بیان داشت: طرح رونق اقتصادی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور در اولویت سیاست‎های ما قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ ، ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد صنعتی در سطح کشور دارای پروانه بهره برداری بوده اند گفت : از این تعداد ، ۳۷ هزار و ۱۲۰ واحد در شهرک های صنعتی مستقر هستند .

وی با تاکید بر اهمیت واحدهای صنعتی کوچک ادامه داد: در کل کشور از این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری ۷۹ هزار و ۸۳۸ واحد صنعتی کوچک در کشور مشغول فعالیتند که ۴۲ درصد اشتغال کل واحدهای صنعتی را در اختیار دارند و این اهمیت واحدهای کوچک را نشان می دهد .

یزدانی همچنین گفت: در استان گلستان تعداد ۹۰۶ واحد دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد ۸۲۰واحد صنعتی کوچک است و از کل واحدهای صنعتی در استان ۲۴۴ واحد صنعتی متوقف است.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت با ارائه آمارهای متنوع و متعدد، تصریح کرد: در کل استان گلستان ۸۶ واحد متوسط و بزرگ وجود دارد که ۱۲ واحد آن تعطیل است.

وی در خصوص واحدهای کوچک اظهار کرد: این واحدها با کوچکترین مشکل متوقف می شوند و از چرخه تولید و اشتغالزایی خارج می شوند و از طرفی با اندک حمایتی می توانند رونق بگیرند و به همین دلیل است که باید توجه ویژه ای به صنایع کوچک داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های مرتبط با آن از اواخر سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه هایی که دچار بیکاری شده اند اشتغال و تحرک جامعه را دچار مشکل کرده اند.

یزدانی ادامه داد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم تا زمان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی را به یک روزه کاهش دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت تصریح کرد: برای پویایی صنایع کشور نیاز است همه دست به دست هم دهند و مردم هم با خرید و حمایت از تولید داخلی نقش بسزایی در این پویایی خواهند داشت.

یزدانی از آموزش در حوزه صنایع کوچک یاد کرد و تصریح کرد: در سطح کشور ۱۰۰ هزار نفر برای افزایش ارتقای بهره وری و کارآفرینی در بیش از ۵۶ دوره مختلف آموزش خواهند دید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با بیان اینکه در سال گذشته  99 هزار و 840  سرمایه‌گذار در کشور مجوز تاسیس دریافت کردند، بیان داشت: تعداد این جواز کسب ها در شهرک‎های صنعتی 29 هزار و 799 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان یک‌هزار و 345 مورد طرح از صفر تا 99 درصد در دست اجرا قرار دارد، بیان داشت: 803 مورد از این طرح‎ها در شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان قرار دارند.

یزدانی گفت : در استان گلستان طرح‎های بالای 60 درصد 164 مورد است و با احتساب طرح‎های با پیشرفت فیزیکی بالای40 درصد که 72 طرح می باشند و با همت جهادی مسئولان این استان می‎توان این طرح ها را تا پایان امسال به بهره برداری رساند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان داشت: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای راه‎اندازی واحدهای صنعتی در کشور در نظر گرفته شده و 35 درصد از منابع حذف یارانه‎ها جهت ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی شده است.

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 

از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 949
  • کد خبر : 20316