عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی، گلستان را به مرکز رخدادی علمی، فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است


برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی، گلستان را به مرکز رخدادی علمی، فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است

برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی، گلستان را به مرکز رخدادی علمی، فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است

برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی به میزبانی گلستان، دستاورد مهمی برای این هنر نوپا در کشور ما به دنبال داشته است؛ تاسیس رشته  پویانمایی در دانشگاه علمی کاربردی گرگان را می توان جمله دستاوردهای جشنواره دانست.

به گزارش خبرنگار واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در گلستان، هفت سالی است که گلستان میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را بر عهده گرفته و هشتمین دوره آن نیز امسال برگزار می شود با توجه به کسب هفت دوره تجربه در حوزه انیمیشن اطلاع از نظر استاندار گلستان از روند جشنواره را خالی از لطف ندانستیم با ما تاپایان این مصاحبه همراه باشید..

-  با توجه به اینکه گلستان میزبان هفت دوره جشنواره پویانمایی رضوی بوده که 2 دوره آن در زمان فعالیت حضرتعالی بوده، بفرمایید روند این جشنواره را چگونه ارزیابی می کنید و فکر می کنید ره آورد میزبانی این جشنواره برای استان چه بوده است؟

توجه به تکنولوژی های نوین و نوآوری در تولید محتوا در مسیر بزرگداشت اهداف والای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موضوعی است که همواره مورد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است. جشنواره پویانمایی رضوی که میزبانی آن برعهده استان گلستان است، توانسته است اولاً  گلستان را به کانون توجهات برگزاری این رخداد علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی تبدیل نماید و ثانیاً انگیزه های فعالان این عرصه را در استان افزایش دهد.

-  نظر به اینکه موضوع جشنواره، پویانمایی رضوی است تاثیر انتقال فرهنگ دینی در ساخت انیمیشن را تا چه میزان موثر می دانید؟

انتقال فرهنگ نیازمند ابزار است و در شرایطی که ابزارهای این انتقال هر روز، جدید تر و به روز تر می شوند به نظر می رسد پویا نمایی در سطح بین المللی و ملی توانسته است جایگاه ویژه ای در انتقال مفاهیم خصوصاً مفاهیم فرهنگی داشته باشد. پویانمایی رضوی بستری در خور توجه برای انتقال فرهنگ غنی اهل بیت(ع)، بخصوص حضرت رضا(ع) به نسل های کودک، نوجوان و جوان این سرزمین است. البته در این مسیر توجه به ساخت انیمیشن هایی در مورد سیره اهل بیت(ع) و انعکاس رفتارهای این بزرگواران حائز اهمیت است.

-  برای برگزاری هرچه بهتر و رفع کاستی های جشنواره چه پیشنهاداتی دارید و فکر می کنید استمرار این نوع برنامه ها چه تاثیری در بطن جامعه خواهد داشت؟

یقیناً آنچه تا کنون اتفاق افتاده از سر صدق نیت بوده و در آینده نیز باید این مسیر ادامه وبهبود یابد. در این راستا توجه به ساختارهای نوین انیمیشن در دنیا، ایجاد زمینه های برگزاری جشنواره بین المللی، استفاده بیش از پیش از توان بودجه ملی برای برگزاری، ایجاد مشوق، حضور پویانمایان داخلی، برگزاری همایش و سمینارهای علمی جانبی با استفاده از مقالات پژوهشگران این عرصه می تواند در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره موثر باشد.

همچین استمرار این جشنواره ها با رویکرد رشد و توسعه در سطح جامعه یقیناً می تواند در اشاعه سیره رضوی و اسلامی در جامعه تاثیر گذار باشد.


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .