عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در شهرستان بندر گز ؛

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

 

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تاکنون در اقدامی بی‌سابقه، 2 هزار و 25 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی امروز سه شنبه ۲ شهریور در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بندرگز اظهار کرد: ویژگی‌های شهید رجایی و باهنر مردمی بودن این دو شهید بزرگوار بوده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شرایط خاصی قرار داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: شاخصه و ویژگی دولت سیزدهم و شخص رئیس دولت رویکرد مردم‌داری و توجه به مردم است.

دهنوی گفت: هیچ تحولی در کشور بدون مشارکت مردم رقم نخواهد خورد، اگر دقت کنید از روز ابتدای شروع کار دولت سیزدهم، شخص رئیس جمهور تصمیمات شجاعانه و درستی را گرفت.

وی ادامه داد: یکی از این تصمیمات مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه بود و هیچ دولتی در ابتدای شروع به کار خودش چنین جرات اجرای این قانون را نداشت که یا نخواستند و یا نتوانستند.

وی افزود: عدم اجرای مردمی سازی یارانه‌ها در گذشته ضربه‌های زیادی را به مردم وارد کرد و یکی از رویکردهای دولت سیزدهمی مبارزه با گلوگاه فسار بود که یکی از این گلوگاه‌ها ارز رانتی بود که توزیع شد.

دهنوی افزود: یکی دیگر از رویکردهای تحولی دولت سیزدهم توجه به سرمایه انسانی بومی بوده و به صورت ویژه بر سرمایه انسانی بومی توجه شده و این امر در استان گلستان خاص بوده است.

وی اضافه کرد: سال‌ها سرمایه انسانی این استان را در سطح پایین کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی نگه داشتند و امروز با افتخار می‌گوییم بستر را برای رشد و بلوغ سرمایه انسانی استان فراهم کردیم و این بزرگترین خدمت دولت سیزدهم به نیروی انسانی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: نیروهای بومی استان قطعا قلبشان بیشتر از نیروهای غیربومی استان گلستان می‌طبد.

دهنوی گفت: خروج از رویکرد انفعالی به رویکرد مطالبه‌گری یکی دیگر از رویکردهای تحولی دولت در استان گلستان است و بسیاری از موضوعات استان که می‌توانست فرصت برای استان باشد به تهدید و مشکل تبدیل شده و امروز انرژی بسیاری از دولت سیزدهم باید به حل این موضوعات صرف شود.

وی اضافه کرد: امروز به شکر خدا با خروج از رویکرد منفعلانه و تبدیل به یک جریان مطالبه‌گری، استان گلستان در حال قرارگیری در ریل اصلی پیشرفت خودش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: نمی‌خواهیم از بی‌تدبیری‌ها سخن بگوییم اما فرصت‌های تحولی استان از دست رفته و تنها یک عنصر و جریان می‌تواند ما را به فرصت‌ها برگرداند و آن تقویت همدلی مردم و دولت است.

دهنوی گفت: ما دیگر منتظر مرکز نیستیم که بگویند چه کنیم بلکه ما مطالبه می‌کنیم و میخواهیم یک اقدام انجام شود و در سفر رئیس جمهور به گلستان تصویب بی‌سابقه‌ای از بودجه برای گلستان در نظر گرفته شد.

وی گفت: از مجموع بیش از 11 هزار میلیارد تومانی که دولت در سفر برای گلستان وعده داده بود در روزهای پایانی اسفندماه در اقدامی بی‌سابقه یک هزار و 225 میلیارد تومان وجه نقد به حساب دستگاه‌های اجرایی استان برای تکمیل پروژه‌های وعده داده شده پرداخت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: 100 میلیارد تومان در ابتدای سال پرداخت شد و 800 میلیارد تومان دیگر طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

دهنوی گفت: یکی دیگر از چرخش‌های تحول‌آفرین دولت سیزدهم توجه به کشورهای همسایه و افزایش سطح تعامل تجاری و اقتصادی با این کشورها بوده است.

وی افزود: توجه بسیاری از کشورهای منطقه امروز به ایران است و به شدت مشتاق افزایش ارتباط با ایران هستند و ایران در حال تبدیل شدن به کریدور ارتباطی جهان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه آینده ایران آینده بسیار روشنی است، تاکید کرد: هوشمندی تیم مذاکره کننده به شکلی است که این امر با سرعت در حال پیگیری است و امروز ما منطقه مذاکره را تعیین می‌کنیم.

دهنوی گفت: ما امروز در متن رویدادها و اتفاقات منطقه قرار گرفته‌ایم و بخش اعظمی از این موفقیت‌ها مدیون اخلاص دولت بخصوص رئیس جمهور کشورمان است که با مردم صادقانه سخن می‌گوید.

وی متذکر شد: عقب ماندگی‌های امروز مسکن کشور محصول امروز و دیروز نیست بلکه محصول هشت سال کم‌توجهی به این عرصه است و امروز موضوع مسکن احیاء شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت استان این است که روستا محور توسعه و پیشرفت است و باید بر این نکته دقت کنیم که مردم و مسوولان هر منطقه خودشان باید بخواهند که پیرفت در شهر، روستا یا شهرستانشان شکل بگیرد.

دهنوی گفت: مردم و مدیران بندرگز باید برای شهرستان نقشه راه تحولی داشته باشند و از استانداری بخواهند که بر اساس کدام اولویت شهرستان پیشرفت کند.

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان

تخصیص 2025 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .