عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم


رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم

 

 رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بدهی گازی به کشور ترکمنستان مشکلات زیادی ایجاد کرده بود و حتی خطر قطعی گاز هم وجود داشت اما توجه ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات گازی با ترکمنستان سبب پرداخت این بدهی و رفع مشکلات شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی در نشست خبری با خبرنگاران در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که تیم مدیدیتی استان رقم زده تغییر رویکرد منفعلانه و چشم به مرکز دوخته به رویکردی مطالبه‌گرانه و فعالانه است و نمونه بارز آن پیگیری‌ها و اقداماتی است که در موضوع خلیج گرگان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم مهمترین دغدغه که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرد مسائل ارزی بود که دولت با جدیت در این عرصه وارد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه بیان کرد: رکن اصلی تحول، عدالت‌محوری بوده و مقدمه فسادستیزی هم همین بحث عدال‌محوری است.

دهنوی افزود: دولت سیزدهم به جای مقابله مستقیم با فساد در پی حذف ساختارهای فسادزا برآمده که یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها است.

وی اضافه کرد: 40 درصد جمعیت استان گلستان کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد ماهانه داشتند و این یک چالش اجتماعی جدی بود و حداقل اتفاقی که برای این قشر در اجرای طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه رقم خورد این بود که قدرت خرید این قشر از جامعه چند برابر افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: درآمد سرانه مردم گلستان از سال ۹۱ نزولی شد تا اینکه در سال ۱۴۰۰ به نصف متوسط کشوری رسید و در عین حال اتفاقات خوبی هم از سوی دولت سیزدهم رقم خورد که علاوه بر مردمی سازی یارانه‌ها می‌توان به پوشش بیمه‌ای رایگان برای سه دهک اول جامعه اشاره کرد.

دهنوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان منطقه ویژه اقتصادی اترک داریم اما بعد از اینهمه سال آب و برق ندارد و سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این منطقه نیستند بر همین اساس پیگیری‌های ویژه‌ای را در سفر ریاست جمهوری به گلستان برای این منطقه انجام دادیم و از محل سفر رئیس جمهور و منابع استانی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این شهرک پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: امروز همه مجوزها در استان در قالب پلتفرم‌ها صادر می‌شود و اگر بعد از دو هفته دستگاه‌ها پاسخ ندهند مجوز لازم تایید شده و به مرحله بعدی می‌رود.

وی اضافه کرد: سال گذشته قریب به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده که پیش‌بینی می‌کنیم ۵۸۰۰ شغل در استان ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: همچنین از محل تبصره ۱۸ بالغ بر یک هزار و 65 میلیارد تومان، تبصره ۱۶ حدود ۴۳۳ میلیارد تومان، حوزه مشاغل خانگی ۸۰ میلیارد تومان و از محل اشتغال پایدار نیز ۷۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است.

دهنوی درباره آخرین وضعیت نیروگاه برق علی‌آبادکتول گفت: سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول سال‌ها روی زمین مانده بود تا اینکه دولت سیزدهم مجوز ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را صادر کرد.

وی اضافه کرد: قرارداد این پروژه اصلاح و مجوزهای لازم نیز اخذ شده و با تکمیل شدن این نیروگاه بخش بزرگی از دغدغه‌های استان و وزارت نیرو مرتفع خواهد شد و در عین حال پروژه‌های نیروگاهی کوچک مقیاس را نیز سرعت دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی یکی از طرح‌هایی بود که به آن پرداخته شد و در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد مقرر شد یک هزار پنل خورشیدی برای خانواده‌های تحت پوشش تامین شود که در سفر رئیس کمیته امداد به استان یک هزار واحد دیگر به آن افزوده شد.

دهنوی گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از منابع تبصره ۱۶ را به این موضوع اختصاص دهیم و تعداد این واحدها را به 3 هزار و 600 مورد برسانیم.

وی تاکید کرد: بدهی گازی به کشور ترکمنستان مشکلات زیادی ایجاد کرده بود و حتی خطر قطعی گاز هم وجود داشت اما توجه ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات گازی با ترکمنستان سبب پرداخت این بدهی و رفع مشکلات شد.

رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم

رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم

رفع مشکل گازی ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .