عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

استاندار گلستان:

مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

 استاندار گلستان در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: با توجه به کمبود آب ،مدیریت منابع آب و ارائه راهکارهای آینده نگرانه در این راستا باید به باور عمومی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با اشاره به اقدامات فرهنگی مناسب صدا و سیما و رسانه ، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، استفاده از ظرفیت روحانیون، مبلغان و امامان جماعت مساجد در راستای مدیریت مصرف آب امری ضروری است و نیاز است از این توان بیش از پیش استفاده شود.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی به مثابه اقدامات میان مدت و دراز مدت است، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به کمبود های شدید، توجه به اقدامات ایجابی و گاهاً سلبی در کوتاه مدت نیاز است.

وی توجه به توازن بخشی و محرومیت ها و برخورد با متخلفان حوزه آب را امری مهم دانست و افزود: باید برخورد های لازم سلبی و ایجابی با بهره برداران از چاه های غیر مجاز و نیز بهره برداران پرمصرف صورت گرفته و همچنین راهبردی مشخص از سوی مدیران مربوطه برای رعایت الگوی کشت کشاورزان ارائه گردد.

استاندار گلستان با تاکید بر مقوله ی مهندسی آبهای نامتعارف و باز مهندسی آب ، یادآور شد: با توجه به کمبود شدید آب، نیازمند طرح جامع مخروط افکن ها و تغذیه مصنوعی جهت تقویت سفره های آب زیرزمینی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران مرتبط با مسئله آب، اظهار کرد: تشکیل کارگروه هایی از دستگاه های حاضر جهت مدیریت هرچه بهتر منابع آب در کنار وظایف ذاتی دستگاه ها نیاز است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر صادقلو شورای حفاظت از منابع آب را یک ناظر و رصدخانه دستگاه های مرتبط و متولی حوزه آب دانست و خاطر نشان کرد: این شورا در واقع یک پشتیبان در حوزه مدیریت آب است و دستگاه ها باید علاوه بر وظایف محوله قانونی خود و با توجه به اسناد بالادستی، مصوبات این شورا را پراهمیت بدانند و عمل به آن را اولویت خویش قرار دهند.

همچنین در این جلسه مدیران حاضر به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون حفاظت از منابع آب پرداختند و بر تقویت فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و مبلغان دینی تاکید کردند.

لازم به ذکر است در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب، مصوباتی صورت گرفت که از آن جمله می توان به تعیین شعب ویژه آب در محافل قضایی ، عدم تمدید پروانه چاه های فاقد کنتور هوشمند و برخورد با بهره برداران از چاههای غیر مجاز اشاره کرد.

 

مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

 

مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

 

مدیریت منابع آب باید به باور عمومی تبدیل شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1317
  • کد خبر : 10400