عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشترکین گلستانی مصرف آب شرب را مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان:

مشترکین گلستانی مصرف آب شرب را مدیریت کنند

 مشترکین گلستانی مصرف آب شرب را مدیریت کنند

 به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در دومین جلسه کمیته بحران شرکت از مشترکین استان خواست مصرف آب شرب را مدیریت کنند.

مهندس محمد هادی رحمتی افزود: نگاهی گذرا به آمارها نشان می دهد که میزان بارندگی و بارش برف در سال آبی جاری (اول لغایت 31 شهریور ) در مقایسه با سال های گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده و لذا استان گلستان و بالاخص شهرهای گرگان و گنبد در سال آینده با تهدید کمبود آب شرب مواجه می باشند.

وی مهمترین اقدامات برای عبور از شرایط مورد اشاره را احصاء نیازهای واقعی شهرها و اولویت بندی اقدامات مهم برای بازسازی و توسعه تاسیسات به تفکیک هر شهر و با هماهنگی با معاونت مهندسی و توسعه؛ تنظیم فشار شبکه شهرهای گرگان و گنبد و مدیریت فشار در شبکه؛ نشت یابی و نشت گیری بیش از 450 کیلومتر و پیگیری و تسریع در اجرای طرحهای اجرائی را از دیگر اقدامات این شرکت بیان کرد .

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطر نشان کرد که با توجه به شرایط مالی حاکم بر شرکتهای آب و فاضلاب و نیز شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، برنامه ها به شکلی دقیق تر در دو بخش طرحهای تملک و منابع داخلی با هدف مواجهه مطلوب با نیاز آبی عید و تابستان 94 با هماهنگی خوب و مناسب با مناطق تحت پوشش و نیز معاونت مهندسی و توسعه شرکت در حال اجرا می باشد.

مهندس رحمتی با اشاره به برنامه های میان مدت آب شرب در استان ،توجه جدی و سرمایه گذاری لازم در بخش تامین و توزیع در شهرهای تحت پوشش ضروری دانست.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه کل ظرفیت تامین آب شرب شهری گلستان 3470 لیتر در ثانیه می باشد و از سوی دیگر پیش بینی میزان مصرف در تابستان سال آینده 4250 لیتر در ثانیه محاسبه شده است کمبود 5/18 درصدی آب را در زمان حداکثر مصرف(تابستان) خواهیم داشت .

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان اظهار داشت: بیشترین مقدار کمبود آب در استان گلستان شامل شهرهای گرگان و گنبد می باشد هرچند که کمبود آب در سایر شهرهای استان وجود دارد.

وی با اشاره به محدودیت های آب شرب استان ادامه داد: وضعیت تنش آبی در استان، عدم توازن میان تولید و مصرف شهری در شرایط حال و آینده، عدم برخورداری بخش شرب از منابع آب سطحی و متکی بودن به منابع آب زیر زمینی و برداشت های بی رویه چاه های کشاورزی و راندمان پایین مصرف آن بخشی از محدودیت ها ی آب شرب استان می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان بارندگی برف و باران در سال آبی جاری برای تمامی شهرهای استان برنامه مدونی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعه و آغاز احداث سدهای مورد نیاز بخش شرب، توجه جدی به تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت بازسازی شبکه های فرسوده آب و اجرای پروژه های فاضلاب شهری از دیگر توصیه های ما در بخش آب استان می باشد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه کمبود آب در استان جدی است چنانچه مشترکین مصرف آب شرب را مدیریت نمایند می توان امیدوار بود که در سال آینده با قطعی آب مواجه نشویم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1092
  • کد خبر : 3759