عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم تداوم استفاده از ماسک در مراکز تجمعی در گلستان


لزوم تداوم استفاده از ماسک در مراکز تجمعی در گلستان


 

درپی افزایش شیوع موارد سرپایی و بستری مبتلا به آنفولانزا و کووید۱۹ درگلستان، جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری‌های حاد تنفسی به ریاست استاندار گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکترعلی محمد زنگانه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری‌های حاد تنفسی، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به امر واکسیناسیون مهمترین اصل در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های تنفسی است.
وی ادامه داد: شستن دست‌ها و استفاده از ماسک در مراکز تجمعی مهمترین عامل کاهش ابتلا به بیماری‌های تنفسی بخصوص کرونا و آنفولانزا است که انتظار می‌رود کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، در تداوم آموزش و فرهنگ‌سازی این اصل مهم فعال‌تر شود.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی گلستان تمامی ظرفیت‌ها و توان نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات لازم را برای درمان بیماران به کار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: براساس آخرین آمار امروز ۱۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ درمراکز درمانی استان بستری هستند 
سعید گل فیروزی افزود:برای پیشگیری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازجمله، رعایت فاصله اجتماعی درفضا‌های سرپوشیده، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها،ضروری است 
وی با اشاره به آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیماران پرخطر، افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان که یک سال از دریافت آخرین واکسن کووید از سوی آن‌ها می‌گذرد باید برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.
وی تصریح کرد: درمورد آنفولانزا نیز گروه‌های پرخطر و مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه و واکسن آن را رایگان تزریق کنند.

لزوم تداوم استفاده از ماسک در مراکز تجمعی در گلستان

 

لزوم تداوم استفاده از ماسک در مراکز تجمعی در گلستان

 

لزوم تداوم استفاده از ماسک در مراکز تجمعی در گلستان

 



 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : علوم پزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .