عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

استاندار گلستان در جشنواره تعاونی های برتر استان ؛

ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

استاندار گلستان اظهار کرد: تعاونی‌های صادراتی گلستان در دولت شهید رئیسی به ۴۳ تعاونی و به ارزش ۶۳ میلیون دلار رسیده و گلستان در این بخش در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در جشنواره تعاونی های برتر استان تصریح کرد: صادرات گلستان در ۳۴ ماه به ۲ برابر افزایش یافته و سهم صادرات گلستان به ترکمنستان در کشور از زیر ۱۰ درصد به بالای ۲۵ درصد و به قزاقستان به بیش از ۴۵ درصد رسیده است.
وی افزود: ۳۲۶ میلیون دلار از محصولات استان گلستان به کشورهای دیگر صادر شد که ۶۳ میلیون دلار آن مربوط به تعاونی‌ها است.
استاندار گلستان یادآور شد: ۲۱ زنجیره ارزش در گلستان تعیین شده و از این تعداد، پنج زنجیره ارزش در اولویت نخست قرار گرفتند و توصیه ما به تعاونی‌ها، حرکت بر مدار زنجیره‌های ارزش است.

دکتر زنگانه گفت: گلستان تنها استان دارای پژوهشکده تعاون در درون دانشگاه است و در عین حال ۵۱ هزار نفر ساعت آموزش به تعاونی‌های گلستان ارائه شد و ۳۴۱ تعاونی جدید در دولت شهید جمهور در گلستان ایجاد شده است.
وی افزود: دولت سیزدهم در مدت کوتاه کمتر از سه سال اقدامات خوبی انجام داده و در این مدت، ۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌های گلستان اعطاء شده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: براساس قانون اساسی سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور حداقل باید به بالای ۲۵ درصد برسد اما هنوز با این هدف فاصله زیادی داریم.

وی گفت: برای اینکه در دام اقتصادهای کاپیتالیستی و نگاه‌های سرمایه‌داری که از عدالت اجتماعی و پیشرفت توام با عدالت به دور هستند گرفتار نشویم، باید به تعاونی‌ها توجه کرد.

دکتر زنگانه اظهار کرد: تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف و تامین نیازهای تولیدکننده و مصرف‌کننده فعالیت دارند و در مجموعه‌های تولیدی و توزیعی نقش‌آفرین هستند.

وی تأکید کرد: برخی با القای انرژی منفی عنوان می‌کنند، حوزه تعاون موفق عمل نکرده تا منابع، ظرفیت‌ها و امکانات به سوی تعاونی‌ها سوق پیدا نکند حال آنکه این اقدام خیانت و شیطنت هوشمندانه است تا سهم تعاونی‌ها مشخص نشود.

وی افزود: سهام عدالت که یک تعاونی بزرگ در کشور محسوب می‌شود میزان سرمایه آن در استان ۱۸ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت بزرگی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: تعاونی‌های فراگیر ملی در روستاها و شهرها ظرفیت ارزشمند دیگری است که باید آن را قدر دانست.

وی گفت: فرهنگ‌سازی برای توسعه تعاونی‌ها در جامعه و دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است، میزان اعتماد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به تعاونی‌ها باید افزایش یابد.

دکتر زنگانه یادآور شد:مناطقی که در گذشته میزان بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی کمتر از صفر بود در دولت سیزدهم تلاش کردیم این مساله را تغییر دهیم لذا ۵۰ درصد تسهیلات بانکی استان گلستان به مناطق کمتربرخوردار اختصاص یافت که در مقایسه با گذشته اقدامی قابل‌تقدیر است.

وی گفت: در سفرهای شهری به ۳۶ شهر استان گلستان سفر کردیم و از نزدیک در جریان مطالبات و مشکلات مردمی قرار گرفتیم، در سفرها و دیدارهای مردمی رضایت فعالان حوزه تعاون را به عینه دیدیم.

وی ادامه داد: اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی به امر مهم برنامه و سندهای توسعه‌ای موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد،  سند توسعه تعاون نیز تدوین شده و چشم‌انداز و نقشه راه آن مشخص شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد:اهتمام دستگاه‌ها به سند توسعه همواره یکی از مطالبات جدی ما بوده و امیدواریم به آن توجه داشته باشند.

وی تأکید کرد: تعاونی‌ها رکن رکین در اقتصاد کشور و دموکراتیک‌ترین روش و عادلانه‌ترین الگو در اقتصاد هستند و باید بیش از پیش در استان و کشور رونق بگیرند.

دکتر زنگانه ادامه داد: تعاونی‌ها در تعدیل قیمت‌ها و اصلاحات اقتصادی نقش‌آفرین هستند و باید اعتماد و اعتقاد به حوزه تعاون در جامعه ارتقاء یابد.

وی افزود: نگاه تبعیض آمیزی که نسبت به فعالیت تعاونی‌ها در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی وجود دارد باید برداشته شود و دولت به سمت کاهش تصدی‌گری‌ها حرکت کند و یکی از بخش‌های مهم برای کاهش تصدی‌گری‌ها تقویت بخش تعاون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات تملک دارایی گلستان در دولت سیزدهم از چهار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت دوازدهم به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه‌داد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عقب‌ماندگی بخش سلامت گلستان جبران شد و و ۹ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان اختصاص یافت، همچنین ۱۴۰ مدرسه در گلستان احداث شد که ۴۰ مدرسه مربوط به هفته دولت امسال بوده است.
 
دکتر زنگانه خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت شهید رییسی ۱۱۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در گلستان وجود داشت که تکمیل نیمی از این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار ما قرار داشت اما یک سال قبل از اتمام دولت سیزدهم، ۵۵ پروژه تا هفته دولت ۱۴۰۳ تحویل مردم گلستان شد.
استاندار گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مطالبات گندمکاران گلستان امروز به طور کامل تسویه می‌شود و تسويه مطالبات جوکاران گلستان نیز به بیشتر از ۶۹درصد می‌رسد.
لازم به ذکر است در این جلسه از تعاونی های برتر استان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان تقدیر شد .
 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

 

 ارزش صادرات تعاونی ها به ۶۳ میلیون دلار رسید /مطالبات گندمکاران بطور کامل تسویه شد

 


 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .