عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همگرایی موجب تسریع در توسعه استان می شود


همگرایی موجب تسریع در توسعه استان می شود

همگرایی موجب تسریع در توسعه استان می شود

 استاندار گلستان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی و دو روزنامه گلشن مهر اظهار کرد:در اصلاح نرم افزاری استان همگرایی یک واقعیت است و موجب تسریع در توسعه ی استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه به تقسیم بندی های بومی و غیر بومی معتقد نیستم تصریح کرد: همه ی اقوام حاضر در استان شهروندان گلستانی هستند و تلاش کردیم در مدیریت استان از تمامی اقوام و سلیقه ها استفاده کنیم.

وی ضمن تبریک خبرنگار به تمامی فعالان عرصه رسانه ی استان یادآور شد: ادبیات دولت در عین توجه به مشی اصلاح طلبی فعال ساختن تمامی نیروهای عاقل و معتدل بوده است و به صرف اصلاح طلبی یا اصول گرایی از کسی استفاده نشده و یا کسی رانده نشده است.

استاندار گلستان با اشاره به وعده ی استان مجازی و افزایش خدمات ictدر استان در مراسم معارفه خویش خاطر نشان کرد: استانداری مجازی و استان مجازی با توجه به اهمیت فعالیتهای حوزه ی ict موضوعی است که همواره مورد توجه ما بوده است و در این راستا گلستان موضوع اشتغال فارغ التحصیلان بیکار را در حوزه ی ict مطرح کرد.

وی افزود: در این حوزه پس از ثبت نام 5 هزار نفر و راستی آزمایی 2210 نفر آموزش دیده و مدرک ملی معتبر جهت اشتغال را دریافت کردند و تا کنون یک سوم از این تعداد مشغول به کار شدند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه ایجاد یک شغل خانگی 25 میلیون تومان و ایجاد یک شغل صنعتی 250 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد، گفت: برای ایجاد هر شغل در حوزه ی ict پیش بینی هزینه ی 4 میلیون تومانی شده و در عین حال دولت نسبت به بیمه ی این افراد در بنگاههای اقتصادی متعهد شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه شوراهای مختلفی در راستای توسعه ی استان تشکیل شد گفت: ما شورای راهبردی استان را با نگاهی اقتصادی فرهنگی تشکیل دادیم و در کنار آن با استفاده از شبکه ی عیون تلاش کردیم شرایط سیاسی جامعه را رصد کنیم. حاصل این شوراها و شوراهای از این دست تهیه سند 1404 و سند جامع امنیتی استان بوده است.

وی با تاکید بر دیر بازده بودن مسایل فرهنگی یادآور شد: 10 موضوع اساسی را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کردیم و بر این باوریم اگر اعضا در راستای وظایف خود و وظایف شورا در یک خط طولی قرار گیرند و عزم و ایمان راسخ به اقدام داشته باشند یقینا بازده مسایل فرهنگی ملموس تر خواهد شد.

استاندار گلستان با تشریح برخی فعالیتهای صورت گرفته در حوزه ی سیاسی و اجتماعی گفت: هیچ استانی در کشور به اندازه گلستان شاهد حضور سخنرانان کشوری نبوده است و این به دلیل حساسیت و توجه نیروهای استان است که توانسته اند با تدبیر لازم تدابیر حضور سخنرانان از جبهه ها و جناح های مختلف را بدون تنش مدیریت کنند.

دکتر صادقلو سد سازی در گلستان را به دلیل وجود آبهای مقطعی و نقطه ای یک ضرورت دانست و افزود: گلستان در 20 سال گذشته 110 سیل را به خود دیده است. از این نظر ما طرح جامع مدیریت سیل را تدوین کرده برای آن ردیف بودجه گرفتیم و پیگیر موضوعات آبخیزداری، آب خوانداری و تکمیل سدهای موجود هستیم.

وی با تاکید بر مشکلات کم آبی و بی آبی گلستان گفت: در حوزه ی تامین و آینده ی آبی استان به دنبال فرهنگ سازی در رسانه ها، تغییر الگوی کشت پرآب، مدیریت منابع طبیعی ، تولید آب از آبهای نامتعارف، زهکشی 280 هکتار اراضی شمالی استان و استفاده از آب شیرین کن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به مصوبه شورای عالی مناطق آزاد کشور مبنی بر ایجاد منطقه ی آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان خاطر نشان کرد: اقدامات مربوط به لایحه ی منطقه ی آزاد به طور کامل از سوی دولت انجام شده و نیازمند نگاه ویژه ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

لازم به ذکر است در این مصاحبه ی اختصاصی علاوه بر مباحث فوق به موضوعاتی نظیر پتروشیمی گلستان، مسایل آب استان، نیز پرداخته شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .