عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

استاندار گلستان در همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

استاندار گلستان: همه مسئولان باید با توجه به صحبت های جوانان، از ظرفیت این آنان در مسیر رشد و توسعه استان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان تصریح کرد: دولت یازدهم و شخص ریاست جمهوری به ظرفیت های عظیم جوانان اعتقاد و باور دارند زیرا هر گاه که جوانان به صحنه آمدند موفق بوده اند و این نسل عقبه مهمی از نظر کمی و کیفی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان ، گفت:ایشان ثروت واقعی یک کشور را نیروی انسانی به ویژه جوانان هوشمند می دانند که باید از نسل جوان در توسعه کشور و استان استفاده بهینه شود.

وی افزود: نباید نگاه مقطعی و فرصت طلبانه به نسل جوان داشت زیرا نسل جوان در دوران دفاع مقدس کشور کارآیی خود را به خوبی نشان داد و کشور را در دنیا سربلند کرد.

استاندار گلستان خطاب به جوانان گفت: شما امروز از عقبه تاریخی بسیار ارزشمندی برخوردارید که دیگر دیدگاه بچه بودن را که در گذشته به جوان خطاب می کردند، ندارید.

وی خاطر نشان کرد: این دستاورد بزرگ را شما نسل جوان باید قدر بدانید و مشارکت خود را در توسعه استان و حتی کشور با بیان ایده های سازنده به مسوولان نشان دهید.

دکتر صادقلو از جوانان خلاق خواست در 5 موضوع شاخص استان شامل گیاهان دارویی، گندم، نژاد اسب اصیل ترکمن، خاویار و درخت سرخدار در منطقه برای تجاری سازی و استفاده از این ظرفیت ها در توسعه استان، ایده دهند.

وی با اشاره به اینکه از این ایده های دانش بنیان جوانان در گلستان حمایت همه جانبه می شود، گفت: در این رابطه تفاهمنامه بین استانداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته شده است تا به ایدهایی که پروپوزال آن ارائه گردد، کمک شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فضای برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی جوانان تبدیل به ایده دانش بنیان شده و روی موضوع های مورد نیاز و خاص در استان باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه این استان برای توسعه و پیشرفت همه جانبه دارای نقشه راه و سند آمایش، افق 1404، 1420، سند جامع امنیتی و سند میان دستگاهی است، یادآور شد: در رابطه با توسعه استان چند ماه قبل در یکی از گزارش ها از مجموعه استان ها که به دولت ارائه شده، گزارش استان گلستان مورد تشویق هیات دولت قرار گرفت که این نمونه ای بارز از داشتن نقشه راه در استان است.

صادقلو که در همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان، سخن می گفت، تصریح کرد : دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان 4 هزار و 231 طرح بهره برداری و 269 طرح را در حوزه های مختلف کلنگ زنی کرده است و برای اجرای این طرح ها 17هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از نتایج آن ایجاد حدود 10 هزار فرصت شغلی در استان بوده است.

دکتر صادقلو همچنین از پی گیری عملیاتی شدن 32 طرح تحول زا در استان خبر داد و گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون از جمله طرح های تحول زا در استان است که در دست پی گیری است.

وی در خصوص وضعیت ایجاد منطقه آزاد اینچه برون نیز خاطر نشان کرد: دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون کار خود را انجام داده است و کمیسیون ها نیز آن را تائید کرده اند که در تصویب آن شبهه قانونی به وجود آمد که نیاز به رای دوسوم نمایندگان را داشت و رای نیاورد.

وی افزود: البته موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون به صورت دقیق پی گیری می شود و به احتمال زیاد دو الی سه هفته آینده شاهد برگشت دوباره آن به صحن مجلس خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح گردشگری آشوراده در شهرستان ترکمن نیز گفت: این طرح دو مسیر را برای اجرایی شدن طی می کند که یکی تائید ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون و قرار گرفتن در منطقه منفصله و مسیر دیگر نهایی شدن طرح مطالعه آن است که اکنون مرحله دوم مطالعه طرح گردشگری رو به اتمام است و سرمایه گذاری در جزیره آشوراده تائید می شود.

استاندار گلستان در خصوص گندم تولیدی و فرآوری آن در استان نیز گفت: از لحاظ مدیریتی برای استفاده از فرآوری آن در منطقه پی گیری شده است ولی قانع نیستم.

وی افزود: امروز مجوز نگهداری گندم تولید شده در استان از 250 هزار تن به 750 هزار تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: گندم که برند استان محسوب می شود و کیفی ترین محصول است چرا امروز به عنوان پایتخت نان، فرآوری نان در انواع خودش و افزایش ارزش افزوده در استان نیستیم که باید پی گیری برای استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

وی گفت: ایده های جوانان صاحب تخصص استان می تواند در استفاده از ظرفیت گندم در فرآوری آن و افزایش ارزش افزوده بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به این که در استان رشته های تحصیلی در حوزه صنایع غذایی وجود دارد از دانش آموخته های این حوزه خواست ایده های فرآوری خود را در خصوص گندم ارائه دهند.

همچنین در این همایش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان نیز با ارائه گزارشی از شاخص های استان گفت: طبق گزارش سال 92 مرکز آمار ایران جایگاه این استان در تولید ناخالص ملی نسبت به میانگین کشوری فاصله دارد ولی در بخش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ازجایگاه بالایی برخوردار است.

حسین پیشقدم خاطر نشان کرد: برای این که تولید ناخالص ملی استان ارتقا داده شود کار سخت در پیش رو داریم.

وی گفت: برای توسعه و ارتقا شاخص های استان از جمله تقویت زیرساخت ها، توسعه فعالیت های صنعتی، توسعه و تجهیز شهرک های صنعتی، توسعه شبکه های ارتباطی، تقویت و تجهیز مراکز آموزش عالی، ساماندهی سواحل استان، تقویت روستاها، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تنوع قومی، ارتقا شاخص توسعه انسانی، تعالی بخشی به شخصیت جوانان با تقویت خانواده و تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی دیده شده است.

لازم به ذکر است در همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان ،مشاور جوان استاندار گلستان نیز هدف از برگزاری همایش تخصصی توسعه استان بر پایه ایده های جوانان را با هدف توجه مدیران دستگاه در مسیر توسعه استان به استفاده از جوانان و فراهم سازی شرایط برای مشارکت آنان و فراگیر شدن گفتمان توسعه استان برشمرد.

علی نصیبی به مدیران گلستان توصیه کرد: به مدیرسازی برای فردای دستگاه، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم در بهبود شاخص ها و ایجاد اشتغال در استان بیش از گذشته توجه کنند.

به گفته وی اکنون در استان گلستان 70 نفر به عنوان مشاور جوان مدیران کل ادارات و 230 نفر به عنوان مشاور جوان در حوزه شهرستانی استان فعالیت دارند.

همچنین در این نشست مقاله گذر کشاورزی استان از سنتی به صنعتی از سوی محمد اعتراف، مقاله گلستان،گردشگری و توسعه از سوی محسن نصیری، مقاله توسعه منابع انسانی؛ مصدر و مقصد توسعه پایدار استان از سوی میثم نجاران و مقاله توسعه استان در محور صنعت، معدن و تجارت از سوی راضیه قبادی ارائه شد.

در این نشست سه ساعته که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، معاونان استاندار، مدیران ادارات کل، فرمانداران و شماری زیادی از جوانان گلستانی شرکت داشتند.

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 

باید از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه استان استفاده کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .